Събраха над 100 хил. подписа срещу произвола на монополите 25.10 | 13:39

Целите на инициативата са да има промени в законодателството, които да доведат до облекчаване на положението на потребителя в България

От Елица Елефтерова

Над 100 000 подписа на граждани от цялата страна е събрал Инициативният комитет на Национална гражданска инициатива „Срещу произвола на монополите”, стана ясно на пресконференция, информира агенция „Фокус”.

Целите на инициативата са да има промени в законодателството, които да доведат до облекчаване на положението на потребителя в България, каза Красимир Луканов от комитета.

Инициативата си поставя за цел чрез национална подписка да внесе в Народното събрание предложения на гражданите за подобряване на качеството на обслужване от страна на естествените монополи – електроснабдяване, водоснабдяване, топлофикация и газоснабдяване.

В 70 пункта в страната се събират подписи на граждани. Вече има над 100 000 подписа. Подписката е предвидено да бъде с продължителност до 20 декември, но напредва с бързи темпове и вероятно ще приключи по-рано. Само в последните дни са събрани над 50 000 подписа. След обработката й ще бъде внесена в Народното събрание.

От комитета са изпратени и писма с въпроси до монополистите и вече има отговори от ЕВН и от „Софийска вода”.

Въпросите, които от комитета са изпратили на дружествата, са пет:

- бихте ли застанали твърдо зад твърдението, че във вашето дружество не се е случвало да се надписвани сметки на граждани;
- бихте ли заявили, че услугата, предоставяна от вашето дружество, отговаря на европейските стандарти за качество;
- бихте ли заявили, че вашето дружество своевременно известява абонатите си за планирани ремонти и адекватно и навременно реагира при повреди и аварии;
- заставате ли зад твърдението, че сметките, които вашето дружество изпраща на клиентите си, са ясни и разбираеми за всички категории граждани;
- заставате ли зад твърдението, че в случаи на прекъсване по вина на предоставяната от вас услуга или предоставяне на некачествена услуга, което довежда до материални щети за вашите клиенти, дружеството ви има ясен, работещ, публичен механизъм за компенсация на гражданите.

За топлофикационните дружества е отправен специален въпрос – какви са условията и правилата, при които абонат може да се откаже окончателно от услугите на вашето дружество.

Водещи

Най-четени