Ще направиш ли коледна украса с мен? 05.12 | 18:55
Ученици от 23-то училище в София правиха коледна украса с децата от 6-то помощно училище

Ученици от 23 СОУ в София изработиха днес коледна украса с ученици от 6-то помощно училище. Звезди, елхи, сърца от хартия, памук и вата, нарисувани с боички. Класните стаи се изпълниха с радостна глъчка както във всяко едно училище. Нищо че е помощно. "Аз не обичам да използвам тази дума. Предпочитам да използвам "специално" или "специални деца", обясни директорката на дома Христина Владимирова.
Целта на инициативата е да осъществи контакт и да повиши социалните умения на децата с специфични образователни потребности от помощното училище. До този момент не веднъж деца са участвали в такива проекти, разказа ни Владимирова и даде като пример изключително интересното и вълнуващо за децата посещение на ученици от фризьорския техникум, които са направили прически на децата.
В 6-то помощно училище учат общо 60 деца, като капацитетът е запълнен. Училището разполага с нужните специалисти – логопед, психолог, педагогически персонал и работи усилено с деца, страдащи от аутизъм – в последните години все по-често откривано заболяване сред децата. В училището имат отбор по крикет, веднъж седмично тренировки по тенис, а също и кръжок по приложно майсторство.
Много от малчуганите имат определен талант – дали да рисуват, дали да пеят, и това трябва да се използва, поясни Владимирова.
Повечето от децата и младежите в 6-то помощно училище в София не биха могли да се интегрират в масовото училище. Процесът на интеграция трябва да бъде съобразен и от индивидуалните способности и потребности на учениците, според Владимирова, а тези деца имат нужда точно от индивидуални програми на обучение и от специалисти. Такъв подготвен педагогически персонал в масовите училища все още няма, а и материалната база не би могла да отговори на нуждите на децата с увреждания.
Иначе като цяло процесът на интеграция е изцяло положителен и специалните деца имат нужда да бъдат сред нас, като общество, да се учат и да умеят да се справят доколкото могат и сами, смята Владимирова: "Целта ни е децата да бъдат социално интегрирани и можещи. Не се стремим към академични знания."
Затова и всеки един контакт, всяко едно посещение в масово училище или в учреждения, институция е изключително полезен. Такава е и идеята на съвместното изработване на коледна украса.
В ателието на учениците в помощното училище се включи и заместник-министър Милена Дамянова, която обеща да съдейства за посещение на децата от училището в сградата на министерството.
А ателието започна с танц, а завърши с шоколад.
Водещи
-
Правителството планира по-строги санкции при злоупотреби с цените заради еврото
КЗП получава нови правомощия за контрол на цените до края на 2026 година
22.07 | 17:59
-
БНБ регистрира над двадесеткратно увеличение на неистинските банкноти от 100 лева
Намаляване на парите в обращение
22.07 | 17:20
-
Кремъл Дмитрий Песков заяви днес, че няма основания да се очакват чудеса на третия кръг на преките руско-украински мирни преговори
Изявлението бе направено часове преди планираната за утре среща в Истанбул между делегациите...
22.07 | 17:00
Най-четени
-
Алгафари отсече: Пеевски и Ново начало имат огромна политическа тежест
Тези, които "ревяха - като Бабикян и адвокат Николайчо Хаджигенов, се оказаха много малки, за...
22.07 | 11:15
-
"Върнете ми държавата": Кой беше Тодор Славков
Много често неофициално е наричан Малък Тошо.
22.07 | 12:30
-
Внезапно почина Тодор Славков
Внукът на Тодор Живков се отиде на датата, на която и майка му Людмила, и вуйчо му Владимир
21.07 | 23:58
-
Светският хроникьор и пиар Евгени Минчев се сбогува с Тодор Славков
"Лек, ранен полет в безвремието, Тошко.
22.07 | 09:59