Нова директива ще ни помага при онлайн пазаруване 25.01 | 11:05

Ще има повече информация, нови правила за доставките, санкции при нарушения

От iNews.bg

Страните членки на ЕС официално дадоха одобрението си за нова директива, която ще защитава правата на потребителите при онлайн търговия.

Документът беше предложен от ЕК още през октомври 2008 година. Той хармонизира потребителските права и ще улесни трансграничната търговия и основно продажбите в Интернет.

Освен това Директивата за потребителските права ще намали разходите за търговците, които предлагат своите продукти за клиенти в други държави от общността, обясняват от ЕК.

Преди да влезе в сила обаче директивата трябва да бъде одобрена и от европейските депутати. Правната норма ще бъде обсъдена от комисията по защита на потребителите към ЕП. Вотът е насрочен за февруари. След това тя ще влезе в пленарната зала и се очаква гласуването да се проведе през март.

Какво променя Директивата за потребителските права?

На първо място тя изисква повече информация. Търговците ясно трябва да обяснят на своите клиенти подробности за стоките, начините за плащане и т.н., така че потребителите да направят своя информиран избор.

Предвидени са и нови правила при доставките. Ако търговците необосновано забавят доставката, потребителите ще имат право да прекратят договора и да си върнат парите обратно. Търговците трябва да поемат риска от повреда на стоката при транспортирането, докато купувачът реално не стане собственик.

Ще има и ясни санкции за търговците, които си спестяват информация за стоката. В тези случаи времето, в което потребителите могат да да върнат стоките ще се увеличи до 6 месеца. В останалите случаи потребителите имат право да върнат стоките до 14 календарни дни, като единственото основание за това може да бъде промяна на мнението.

Водещи