Все повече българи пазаруват онлайн 27.01 | 10:09

Към момента мъжете са по-активните онлайн купувачи

От Нели Минчева

От 13% на 22% е нараснал за година делът на българските интернет потребители, които пазаруват онлайн. Това показват резултатите от изследване на Гемиус България, изготвено по поръчка на търговска компания.

От пазаруващите в интернет седем на сто правят по пет или повече покупки месечно.

Изследването показва, че в периода ноември 2009 – ноември 2010 г. потребителите, които все още не пазаруват онлайн, са повишили интереса си към няколко типа стоки, предлагани в интернет. Това са детски дрехи, играчки и аксесоари, хранителни продукти, мебели и обзавеждане.

Характерна особеност в поведението на потребителите, не само у нас, а и като цяло, е сравняването на цени за един и същи продукт с цел откриването на най-изгодната оферта.

Към момента мъжете са по-активните онлайн купувачи, сочат данните от изследването. Повечето пазаруващи са работещи, а близо една четвърт са на възраст между 36 и 45 години.

Доходите на близо 13% от пазаруващите в интернет са между 1000 и 2000 лв.

Сред начините на разплащане онлайн най-предпочитана остава възможността за наложен платеж. Както и през 2009 г., кредитните карти се нареждат на второ място като възможност за плащане онлайн. Банковият превод е най-удобен за хората, които пазаруват няколко пъти годишно.

Що се отнася до пазаруване от телефона, това все още е рядко срещан феномен у нас. Най-активни тук са по-младите потребители – на възраст между 18 и 25 години – и тези с по-високи доходи.

Проучването е направено на базата на онлайн интервюта на 800 български интернет потребители. За да бъде информацията напълно представителна за онлайн потребителите в България, данните са обработени по метода на претеглянето, според актуални национални статистически данни за онлайн потребителите по пол, възраст, честота на ползване на глобалната мрежа и др.