ЕС дава на потребителите повече контрол върху онлайн рекламата 15.04 | 20:06
Ще можем да изключваме рекламни приложения, следящи поведението ни в мрежата

Все повече компании, които рекламират онлайн в Европа ще предоставят на потребителите възможността да изключат рекламите, които събират данни за своята аудитория преди регулациите на ЕС по въпроса да влязат в сила в края на май, пише cio.com.
Европейският клон на Бюрото по въпросите за рекламата в интернет (Internet Advertising Board - IAB) пусна в четвъртък (14 април) документ, наречен "рамка за поведенческото рекламиране онлайн" (Online Behavioral Advertising Framework – OBA).
Рамката описва в детайли как рекламистите могат да информират потребителите за наличие на проследяващи технологиите в рекламите и как потребителите могат да изключат тези приложения.
Рамката се пуска преди т.нар. Cookie Директива на ЕС да влезе в сила на 25 май. Според нея компаниите трябва да получат изрично съгласие от потребителите, преди да използват проследящи Cookie-та или програми, които записват информация от рода на данни за сърфирането на потребителите в мрежата и приблизителното им физическо местоположение.
Новият закон е резултат от нарастващата загриженост относно данните, събирани от компаниите. Проследяването на хората в интернет предлага възможности за по-големи приходи, тъй като по този начин могат да се пускат по-адекватни за конкретния потребител реклами.
Според IAB Europe вече 39 компании и уебсайтове са се съгласили да следват рамката, която изисква поведенческите реклами да показват и информация, че в тях са използвани технологии за проследяване на потребителите.
Сред компаниите, които са се включили в инициативата нa IAB Europe, са Google, Yahoo, Microsoft, AOL и различни медии.
От IAB Europe съобщиха, че това усилие на индустрията е опит за саморегулация, въпреки че Европейската комисия ще реши дали предложенията от държавите членки са в съответствие с директивата.
Директивата не описва как точно потребителите ще бъдат информирани. Според нея cookie-тата ще бъдат съхранявани или достъпни на компютъра само ако потребителят е дал съгласието си за това, след като е бил ясно и точно информиран.
Водещи
-
Васил Терзиев: Борбата с незаконните сметища изисква действие от всички институции
През изминалата година Столична община е предприела следните действия за справяне с проблема с...
21.02 | 14:45
-
Борисов: Русия е агресор, Русия влезе на територията на Украйна
"Подкрепяме изцяло политиката на Урсула Фон дер Лайен и Европейската комисия. Категорично и...
21.02 | 13:59
-
Контрера: Държавата е против родителите и децата
Мотиви - няма. Минималната работна заплата е вече с 30% по-висока от парите за втора година...
21.02 | 13:30
-
НС прие декларация за неучастие на български въоръжени сили във войната в Украйна
Премиерът: Правителството няма да предложи български въоръжени сили да бъдат изпращани в...
21.02 | 13:15
Най-четени
-
Времето днес вещае каква ще е пролетта
Честит имен ден на Евстати, Евстатий и Евстатия
21.02 | 09:15