А знаете ли каква е историята на енергийната напитка 20.02 | 11:24
Коя е родината на набиращата все по-голяма популярност напитка

Енергийната напитка, каквато я познаваме сега, за първи път се появява в Япония. Амфетамините били много популярни в страната на изгряващото слънце по време на следвоенния период. През 1950 г. обаче били приети закони ограничаващи използването им.
12 години по-късно компания, наречена Taisho, пуска на пазара енергизиращ тоник. Напитката е напълно законна и се продава в малки бутилки. През 80-те години на миналия век японските ръководители на фирми редовно консумират обогатени с витамини и набъкани с кофеин напитки в борбата си да бъдат все по-успешни.
В една реклама от това време самият Арнолд Шварценегер излиза като дух от бутилка с енергийна напитка, а навсякъде около него извират жълтици. Други марки директно заявяват "Можете ли да се борите в продължение на 24 часа на ден? Бизнесмен, бизнесмен, японски бизнесмен!"
Ето няколко от японските реклами с Арни:
Междувременно японските енергийни напитки идват в Европа. Дитрих Матешиц, международният маркетинг директор за австрийска компания, произвеждаща продукти за баня, открил енергийните напитки по време на бизнес пътуване до Банкок. През 1984 г. той напуска работата си, за да започне да произвежда газирана напитка с кофеин и таурин в партньорство с тайландски производител.
Отне известно време на този вид напитки да пробият в Америка. Рецептата на популярната напитка Coca-Cola включва кокаин в даден момент, но това не продължава дълго. През 1949 г. химик от Чикаго изобретил кофеинова безалкохолна напитка, обогатена с витамини. Напитката се рекламира като "отговор на молитвите на домакините, верен другар на уморен фермер или бизнесмен".
Това се променя, когато Матешиц представя напитката си в Съединените щати през 1997 г. Пазарът за енергийни напитки се "отпушва". Годишният темп на прираст остава двуцифрено число, казва Гари Хемфил, директор по проучванията за Beverage Marketing Corporation.
През изминалата година приходите от продажби на дребно на енергийни напитки достигат 11 млрд. долара. Всичко това се случва въпреки факта, че най-разпространените марки не се различават по естеството си от старите марки (всички газирани, подсладени, пълни с кофеин напитки), които са били на пазара в продължение на много десетилетия.
Водещи
-
ВАС обяви нищожност на разпоредби от наредбата да оценяване на резултатите от зрелостните изпити в 12 клас
Става дума за разпоредби от Наредба № 11 от 1 септември 2016 година за оценяване на...
28.03 | 17:40
-
Тонът между лидера на ГЕРБ Бойко Борисов и лидера на „ДПС-Ново начало” се изостри
След като вчера групата на Доган заплаши, че ще мисли дали да оттегли подкрепата си за...
28.03 | 16:45
-
Бил Гейтс: Хората няма да бъдат нужни „за повечето неща“ в рамките на следващите десет години
Гейтс определи тази визия за новата ера като „безплатен интелект“, в разговор миналия месец с...
28.03 | 17:00
-
Цените на плодовете и зеленчуците ще падат след средата на април
Млякото поскъпна със 17% за година
28.03 | 16:30
Най-четени
-
Тонът между лидера на ГЕРБ Бойко Борисов и лидера на „ДПС-Ново начало” се изостри
След като вчера групата на Доган заплаши, че ще мисли дали да оттегли подкрепата си за...
28.03 | 16:45
-
Правителството залага 3 милиарда лева за капиталови разходи в инфраструктурни проекти
Други важни инфраструктурни проекти
28.03 | 11:59
-
Баба Марта показа нрава си и посипа със сняг някои части на страната
Нищо, че вече е пролет
28.03 | 15:45
-
Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов с коментар пред медиите по актуални теми
Той уточни, че има разлика между "Булгаргаз" и "Булгартрансграз".
28.03 | 10:45