А знаете ли каква е историята на енергийната напитка 20.02 | 11:24
Коя е родината на набиращата все по-голяма популярност напитка

Енергийната напитка, каквато я познаваме сега, за първи път се появява в Япония. Амфетамините били много популярни в страната на изгряващото слънце по време на следвоенния период. През 1950 г. обаче били приети закони ограничаващи използването им.
12 години по-късно компания, наречена Taisho, пуска на пазара енергизиращ тоник. Напитката е напълно законна и се продава в малки бутилки. През 80-те години на миналия век японските ръководители на фирми редовно консумират обогатени с витамини и набъкани с кофеин напитки в борбата си да бъдат все по-успешни.
В една реклама от това време самият Арнолд Шварценегер излиза като дух от бутилка с енергийна напитка, а навсякъде около него извират жълтици. Други марки директно заявяват "Можете ли да се борите в продължение на 24 часа на ден? Бизнесмен, бизнесмен, японски бизнесмен!"
Ето няколко от японските реклами с Арни:
Междувременно японските енергийни напитки идват в Европа. Дитрих Матешиц, международният маркетинг директор за австрийска компания, произвеждаща продукти за баня, открил енергийните напитки по време на бизнес пътуване до Банкок. През 1984 г. той напуска работата си, за да започне да произвежда газирана напитка с кофеин и таурин в партньорство с тайландски производител.
Отне известно време на този вид напитки да пробият в Америка. Рецептата на популярната напитка Coca-Cola включва кокаин в даден момент, но това не продължава дълго. През 1949 г. химик от Чикаго изобретил кофеинова безалкохолна напитка, обогатена с витамини. Напитката се рекламира като "отговор на молитвите на домакините, верен другар на уморен фермер или бизнесмен".
Това се променя, когато Матешиц представя напитката си в Съединените щати през 1997 г. Пазарът за енергийни напитки се "отпушва". Годишният темп на прираст остава двуцифрено число, казва Гари Хемфил, директор по проучванията за Beverage Marketing Corporation.
През изминалата година приходите от продажби на дребно на енергийни напитки достигат 11 млрд. долара. Всичко това се случва въпреки факта, че най-разпространените марки не се различават по естеството си от старите марки (всички газирани, подсладени, пълни с кофеин напитки), които са били на пазара в продължение на много десетилетия.
Водещи
-
СЗО обяви смъртоносна гъбична инфекция за заплаха за човечеството
Един на всеки трима души, заразени с Candida auris, умира
12.08 | 15:10
-
Митов: Тази седмица имаме над 1 000 пожара, два от които са по-проблемни
Вниманието е най-добрият пожарогасител, каза Даниел Митов
12.08 | 15:00
-
Бг военен пилот втрещи: Извънземни кацнаха върху изтребителя ми! (ВИДЕО)
Синьо-зелени енергийни създания искали да играят на гоненица с подполковник Иван Йорданов,...
12.08 | 14:45
Най-четени
-
Ръст на случаите на COVID-19 у нас през последните дни
Според експертите обаче реалният брой на заразените е по-голям и затова съветват да се правят...
12.08 | 10:59
-
Духовник за параклиса на Седемте рилски езера: Екоактивистите просто си правят пиар, искат някой да ги забележи
На Седемте рилски езера предстои строеж на параклис, посветен на Св. Иван Рилски.
12.08 | 10:45
-
Илиян Василев: Руската имперска политика не се е променила през последните векове
Европа остава ключов фактор
12.08 | 11:30
-
Наложени са над 100 глоби за неправилно паркиране при проверките по Северното Черноморско крайбрежие през миналата седмица
Това е резултатът от съвместната двудневна акция, която се проведе по разпореждане на...
12.08 | 11:15