Зеленият чай подобрява паметта 28.11 | 20:56
Съдържа много полифеноли, които разширяват кръвоносните съдове, ускорявайки притока на кръв в мозъка
Търсите ободряващо средство, преди да се захванете за работа? Забравете кафето - изглежда, че зеленият чай е за предпочитане, пише в. Daily Mail.
Ново изследване показва, че зеленият чай, чийто благотворен ефект за здравето отдавна е известен, подобрява паметта и когнитивните способности на мъжете.
Изследването обхванало 12 здрави мъже, които били разделени на две групи. Едната група приемала напитка, съдържаща екстракт от зелен чай, а другата - напитка, която не съдържа екстракта и е с ефекта на плацебо. След това като използвали апаратура за ядреномагнитен резонанс, учените изследвали ефекта от двете напитки върху мозъците на участниците, докато те минавали тест за запаметяване.
Оказало се, че в сравнение с групата, приела плацебо, консуматорите на зелен чай са с повишена активност на дорсалнолатералния префронтален кортекс, зона в мозъка, свързана с работната памет, от която човек се нуждае за решаване на задачи и фокусиране на вниманието.
Зеленият чай е с голямо съдържание на полифеноли, които разширяват кръвоносните съдове, ускорявайки притока на кръв в мозъка. Сред тези полифеноли е епигалокатехин галат, който е със силен противораков ефект. Именно епигалокатехин галат вероятно е в основата на благотворния ефект от зеления чай, установили учените.
Зеленият чай може да помогне да се предотврати дегенериране на невротрансмитери като допамина и епинефрина, които са замесени във функционирането на мозъка, заяви съавторът на изследването Щефан Богвард от университетската болница в Базел, допълва БТА.
Водещи
-
До 25 000 евро санкции за фирми, подвеждали клиенти за бързи кредити
КЗП ще продължи проверките в сектора на небанковото кредитиране, включително по отношение на...
12.06 | 17:44
-
Георги Вълчев: Ще променим учебните програми предсрочно
Олекотяване без ущърб в качеството
12.06 | 17:30
-
Спортната журналистка прикова погледите на Спортната журналистка прикова погледите на Световното
Тя сподели поредица от снимки в профила си в Инстаграм, а под тях се събраха 205 000 лайка за...
12.06 | 17:15
-
Ново огнище на ебола в Демократична република Конго предизвиква сериозно безпокойство
Защо експертите смятат, че е малко вероятно да се стигне до пандемия?
12.06 | 17:00
Най-четени
-
МВнР свали снимката на Велислава Петрова с голото рамо пред Хакан Фидан
Снимката все още циркулира в социалните мрежи, включително и в официалната фейбсук страница...
12.06 | 11:17
-
Румънски медии признаха енергийното надмощие на България
Провалът на румънските фондове
12.06 | 16:15
-
Интернет потребители са убедени, че Шакира е била заменена от двойник на Световното първенство през 2026 г.
Доказателствата? Според тези, които защитават теорията, звездата е изглеждала различно
12.06 | 14:15
-
Глоба с фиш вече ще води и до отнемане на контролни точки
При повторно нарушение - 21 точки.
12.06 | 12:30