Кафето май не е толкова полезно 08.06 | 10:00
Пет чаши кафе на ден и може и да чуете гласове
Ново изследване за влиянието на кафето върху човешкия организъм опровергава редицата проучвания, направени до момента, според които кафето е полезно за нас.
Учени от La Trobe University в Мелбърн са установили, че прекалената консумация на кафе може да накара хората да чуват шумове и гласове, които не съществуват. За да се постигне този ефект са нужни само пет чаши на ден, съобщава dailymail.co.uk.
Негативите от приемането на толкова кофеин били установени при изследването на 92 доброволци, които изпили голямо количество от напитката и били накарани да слушат непрестанно неясен звук, известен като "бял шум".
"Казахме на хората, че в рамките на белия шум може да чуят части от песента "White Christmas” и ако я чуят, да натиснат един бутон", коментира професор Саймън Кроу от La Trobe University в Мелбърн. "Ние не включихме "White Christmas” в белия шум, но установихме, че повечето хора са били много напрегнати поради високите нива на кофеин и са мислили, че чуват песента".
Проучването показало, че кофеинът накарал хората да чуват песента на Бинг Кросби "White Christmas”, въпреки че доброволците не чули реално нито една част от нея.
Изследователите описват кофеина като "най-често използваното психоактивно вещество". Ето защо комбинацията от кофеин и стрес води до вероятността от индивидуално изживяване на симптоми, подобни на тези на психозата.
Проучването показва, че рисковете за здравето от прекалената консумация на кафе са сериозни и на тях трябва да се обърне достатъчно внимание.
Водещи
-
Порой заля къщи и улици във варненското село Войводино
От Областната администрация уточняват, че обстановката е овладяна
07.06 | 18:00
-
Лъчезар Богданов: Дефицитът е заради огромния ръст на разходите, а не от лошо изпълнение на приходите
Според него има само теоретична възможност България да убеди ЕК и след това Съвета на ЕС, че...
07.06 | 17:40
-
Ако няма промяна в закона: На 9 август по-високи цени и етикети само в евро
Това очаква Петър Петров от "Възраждане"
07.06 | 17:20
-
10 златни правила на Учителя Петър Дънов за дълъг живот
07.06 | 17:00
Най-четени
-
Никола Цолов отвя конкуренцията на Формула 2 в Монако
Това е втори успех за българския лъв на основно състезание на този терен
07.06 | 12:20
-
4 от 9-те оградени имота в "Баба Алино" са държавна собственост
Защо в кадастъра са отразени като частни – не мога да отговоря, посочи още Пламен Абровски
07.06 | 14:00
-
Иван Христанов: Изнесох данните за „Баба Алино“ от парламентарната трибуна още на 6 март
По думите му това е бил първият момент, в който висш държавен представител публично е изложил...
07.06 | 11:18
-
Волейболистите ни надиграха Аржентина в контрола преди Лига на нациите
Мачът се игра тази нощ пред близо 5000 зрители в залата на Нюелс Олд Бойс в Росарио
07.06 | 10:40