Кърменето на децата ги прави по-добри в уроците 16.03 | 07:36
Изследователите са открили, че кърменето на децата ги прави по-добри ученици
Изследователите са открили, че кърменето на децата ги прави по-добри ученици.
В изследване, проведено от Оксфордския университет и Института за социални и икономически изследвания, се установява, че по-малко от четири седмици кърмене на новороденото бебе има значителен ефект върху развитието на мозъка, което продължава, докато детето е на 14 години.
Изследователите сравняват всяко кърмено бебе с едно или повече бебета, които не са кърмени, но децата са сходни във всички други отношения, пише Physorg.com.
Резултатите от тестовете по четене, писане и математика на деца на възраст 5, 7, 11 и до 14 г. разкриват значима разлика между тези, които са били кърмени, в сравнение с тези, които не са.
Изследването се публикува в работния документ "Оценка на ефекта от кърменето върху умственото развитие на децата".
Кърменето е по-често при майки, които са с по-висок социален клас и с по-висок коефициент на интелигентност. Изследователите се опитвали да докажат дали връзката между кърменето и развитието на мозъка е причинена само от кърменето или това е така, защото майките, които кърмят, възпитават по-умни деца по принцип.
Учените използват богат набор от данни от изследвания на родители и деца, които обхващат 12 000 деца, родени в началото на 1990 г., в област Бристол.
Бебетата се избират на базата на огромен набор от характеристики, включително пол, възраст, тегло при раждане, възрастта на майка и семейно й положение, работа на родителите и тяхното образование, както и заобикалящата ги среда у дома. Важно е, че учените използват и отношението на родителите към кърменето преди раждането на детето.
Д-р Алмудена Севиля-Санс от Оксфордския университет заявява: "Сравнявайки резултатите от тестовете на групата от деца, съвпадащи по тези критерии, ние точно можем да определим причинно-следствена връзка от кърменето."
"Ние открихме, че кърменето има причинно-следствена връзка върху познавателни умения на децата. Откриват се разлики в резултатите на кърмените деца и тези, които не са били кърмени."
"Най-осезаемата е разликата в резултатите по английски език, математика и точни науки. Всъщност, съществуват известни доказателства, че ефектът има тенденция да нараства с течение на времето", отбелязват учените.
Водещи
-
Слънчева неделя, без валежи
Максималните температури ще бъдат между 3° и 8°, в София - около 2°
22.12 | 09:00
Най-четени
-
Слънчева неделя, без валежи
Максималните температури ще бъдат между 3° и 8°, в София - около 2°
22.12 | 09:00