Кърменето на децата ги прави по-добри в уроците 16.03 | 07:36

Изследователите са открили, че кърменето на децата ги прави по-добри ученици

От Кремена Бедерева

Изследователите са открили, че кърменето на децата ги прави по-добри ученици.

В изследване, проведено от Оксфордския университет и Института за социални и икономически изследвания, се установява, че по-малко от четири седмици кърмене на новороденото бебе има значителен ефект върху развитието на мозъка, което продължава, докато детето е на 14 години.

Изследователите сравняват всяко кърмено бебе с едно или повече бебета, които не са кърмени, но децата са сходни във всички други отношения, пише Physorg.com.

Резултатите от тестовете по четене, писане и математика на деца на възраст 5, 7, 11 и до 14 г. разкриват значима разлика между тези, които са били кърмени, в сравнение с тези, които не са.

Изследването се публикува в работния документ "Оценка на ефекта от кърменето върху умственото развитие на децата".

Кърменето е по-често при майки, които са с по-висок социален клас и с по-висок коефициент на интелигентност. Изследователите се опитвали да докажат дали връзката между кърменето и развитието на мозъка е причинена само от кърменето или това е така, защото майките, които кърмят, възпитават по-умни деца по принцип.

Учените използват богат набор от данни от изследвания на родители и деца, които обхващат 12 000 деца, родени в началото на 1990 г., в област Бристол.

Бебетата се избират на базата на огромен набор от характеристики, включително пол, възраст, тегло при раждане, възрастта на майка и семейно й положение, работа на родителите и тяхното образование, както и заобикалящата ги среда у дома. Важно е, че учените използват и отношението на родителите към кърменето преди раждането на детето.

Д-р Алмудена Севиля-Санс от Оксфордския университет заявява: "Сравнявайки резултатите от тестовете на групата от деца, съвпадащи по тези критерии, ние точно можем да определим причинно-следствена връзка от кърменето."

"Ние открихме, че кърменето има причинно-следствена връзка върху познавателни умения на децата. Откриват се разлики в резултатите на кърмените деца и тези, които не са били кърмени."

"Най-осезаемата е разликата в резултатите по английски език, математика и точни науки. Всъщност, съществуват известни доказателства, че ефектът има тенденция да нараства с течение на времето", отбелязват учените.  

 

Водещи

Най-четени