Спешна помощ нямала вина за закъснялата линейка за 4-годишното момиченце 02.11 | 17:27

"Това е възможното, което се прави", смята здравният министър

От Кремена Бедерева

Полагаме необходимите усилия, за да осигурим по-бърз достъп на Спешната помощ за пациентите. Това каза министърът на здравеопазването Десислава Атанасова по повод случай с дете в детска градина, при който линейката дошла след 40 минути, предаде Агенция "Фокус”.

Четиригодишно момиченце получи задушаване и гърчове в детската градина, а спешната помощ дошла след 40 минути. Единствено бързата и адекватна реакция на учителките спасила детето.

От Министерството на здравеопазването (МЗ) пък опровергават информацията за забавянето на линейката. Димана Димова си глътнала езика, докато било на детска градина в кв. "Хаджи Димитър".

"Случаят се отнася за реакция от страна на спешна помощ, която според хората, които са повикали спешна помощ, е твърде забавена. Д-р Гелев даде обяснение по този повод, като каза в колко точно е подаден сигналът, къде е била линейката с педиатър, кога е тръгнала, кога е пристигнала и т. н.

Д-р Гелев обясни, че линейката се е намирала във "Факултета”. В този трафик в София и в рамките на времето, тогава беше с валежи, имаше огромни задръствания и при факта, че в Спешна помощ се налага 15 екипа да обслужват 2 млн. населения – това е възможното, което се прави”, обясни министърът.

"Детенцето е настанено в "Пирогов”, там му е оказана Спешна помощ и то вече се е възстановило и не се е стигнало до нещо по-сериозно, но екипът и центърът за Спешна медицинска помощ нямат вина”, каза Атанасова.

"Имаме програма заедно с кмета на София Йорданка Фандъкова да направим четири филиала на Спешна помощ в различните краища на София именно с тази мисъл, че по този начин ще осигурим много по-бърз достъп на линейките до адресите. Вече открихме един такъв филиал в "Кремиковци”, предстои откриването и на останалите три. Мисля, че следващият ще бъде в район "Надежда”, каза Атанасова.

Тя припомни информация от гражданите, че гражданин си е позволил да извика Спешна помощ и с хронометър да засече за колко време линейката ще пристигне.

"Това е недопустимо. Как да реагират и как да разпознават колегите и от Спешна помощ, и от телефон 112 – кой сигнал за какво е. Нека да не се злоупотребява с това”, призова Атанасова.

Водещи

Най-четени