Шам фъстъкът бори диабета 02.09 | 18:45
Учените предупреждават, че ядките са доста калорични и е добре добавянето им да е за сметка на друга храна
Шам фъстъците могат да помогнат на хората в преддиабетно състояние да намалят нивата на кръвната си захар, съобщи Reuters, позовавайки се на испански учени. Хората в преддиабетно състояние имат по-високи нива на кръвната захар от нормалните, но още не характерните за диабет. Ако не вземат мерки, 15 до 30% от тях се разболяват до пет години, пояснява БТА.
В изследването на екип от университетската болница в Реус и Националния здравен институт в Мадрид нивата на кръвната захар и инсулина на хората с преддиабет, които ядели по 50 гр шамфъстък дневно, значително спаднали. Някои признаци за възпаление също намалели.
Макар и испанското изследване да е било с шам фъстъци, от предишни трудове е известно, че и другите ядки намаляват опасността от сърдечносъдови заболявания и холестерола. Учените предупреждават, че ядките са доста калорични и е добре добавянето им да е за сметка на друга храна.
Водещи
-
Времето утре е познато - слънце преди обяд, после ще вали и гърми
Максималните температури ще бъдат между 27° и 32°
08.06 | 17:25
Най-четени
-
Биков: Радев е станал рекламно лице на големите магазини
Депутатът от ГЕРБ-СДС Тома Биков коментира инициативата между кабинета “Радев” и търговските...
08.06 | 14:45
-
Радев: Инициативата „Кошница с грижа“ е сериозен ангажимент на търговските вериги и отговаря на обществените очаквания на потребителите и на българските производители
Министърът на земеделието и храните Пламен Абровски отбеляза, че с инициативата се постига...
08.06 | 14:00
-
Ивайло Мирчев за напускането на Кандев: Много ясен и тежък знак за начина на управление
Това коментира във Фейсбук съпредседателят на "Да, България" Ивайло Мирчев. Припомняме, че...
08.06 | 15:15
-
Пациенти в цялата страна издирват животоспасяващо лекарство
Жизненоважен антикоагулант изчезна от българските аптеки
08.06 | 10:45