В ЕС вече е под контрол и замърсяването от въздушния транспорт 01.01 | 15:51

Твърди се, че въздушният транспорт е отговорен за около 3% от емисиите на парникови газове

От Андриян Георгиев

От днес (1 януари 2012 г.) програмата на Европейския съюз за ограничаване на емисиите на въглероден диоксид на електроцентрали, петролни рафинерии, стоманодобивни заводи и други промишлени производители, започнала през 2005 г., се разширява и за авиокомпаниите, предадоха световните агенции. 

Твърди се, че въздушният транспорт е отговорен за около 3% от емисиите на парникови газове.

Според европейските власти схемата слабо ще се отрази върху авиопревозвачите, а влиянието й върху цените на билетите ще бъде минимално, допълва БТА. 

Според американския авиационен сектор обаче между 2012 г. и 2020 г. програмата може да доведе до разходи от близо 3,1 млрд. долара. Компаниите твърдят, че е несправедливо при полет от САЩ, например от Лос Анджелис, да трябва да се плаща за емисиите, отделени при целия полет, включително над американска територия и над Атлантическия океан.

Съдът на Европейския съюз потвърди на 21 декември директивата за включване на авиационните дейности в общностната схема за търговия с въглеродни квоти. Прилагането на схемата за търговия с квоти за емисии по отношение на авиацията не нарушава нито разглежданите принципи на международното обичайно право, нито споразумението "Открито небе", посочи съдът. 

Водещи

Най-четени