Трафикът най-проблемен за околната среда в София според екоминистерството 27.05 | 07:09
Хората трябва да променят навиците си, смята министърът на околната среда

Най-големият проблем за намаляването на въглеродните емисии представлява трафикът. Това смята министърът на околната среда и водите Нона Карадожова.
По време на дискусия за промените в климата, проведена в четвъртък в София, към Караджова беше отправен въпросът защо столицата ни изостава по отношение на Програмата за развитие на ООН и с понижаването на CO2 емисиите.
Според министърът хората все още не са променили навиците си и продължават да използват личните си автомобили и по-малко метро, градски транспорт или велосипеди. Тя даде пример със Западна Европа, където мнозинството се движи с метро, независимо от статуса си.
Друг начин за намаляване отделянето на въглероден диоксид е развитието на умните мрежи или регулиране на трафика чрез подходящи светофарни уредби, чрез подходящо централизирано управление на трафика през различните части на денонощието.
Министерство на земеделието и храните вече е изготвило своя план за адаптация за горския сектор, каза още Караджова. Важна аспект в него е превенцията на горските пожари. Това става посредством система за ранно предупреждение за възникнали пожари. Такава система наскоро беше въведена в Национален парк "Пирин".
В момента се работи и по мерките за защита от наводнения. От възможните действия в Европа най-големи щети се нанасят от наводненията, допълни министърът на околната среда. Специално за защита от наводнения има конкретна мярка в ОП "Регионално развитие" и всички средства по тази програма вече са усвоени.
Правят се и анализите за националния план за развитие, който ще покаже кои са най-важните теми за България за следващия програмен период. Това със сигурност ще бъдат мерки, свързани със спестяване на енергия, както и темите за устойчив транспорт, имайки предвид че това са най-тесните места в икономиката, които водят до най-големи разходи и най-много емисии парникови газове.
Относно пречиствателните станции и канализациите ще бъде направено мостово финансиране за следващия период. Към средата на годината от МОСВ все още правят анализите за това, но по думите на министъра ще бъде отворена и програмата за 2-10 хил. еквивалентни жители, за да могат да подготвят технически проектите и след това да минат на директно финансиране като инвестиция. Досега за инсталация на пречиствателна станция беше необходимо населеното място да е от над 10 хил. души.
Водещи
-
Еилиь Милчева: Вървим към предсрочни избори през есента
"Петков не би подал оставка, ако няма корупционен скандал с кадри на ПП", смята тя
25.06 | 21:00
-
Жегата препълни спешните отделения
Лекари алармират за ръст на припаднали и дехидратирани пациенти
25.06 | 20:45
-
Политолог за оставката на Кирил Петков: Заблуждаващ и некоректен ход!
Румяна Коларова обясни, че от гледна точка на политологичната наука корупционните механизми не...
25.06 | 20:30
-
Галин Дурев: Този парламент не удовлетворява исканията на българските граждани
Според депутата от КП „БСП-Обединена левица“ скандалите, случили се днес в „Продължаваме...
25.06 | 20:15
Най-четени
-
Кирил Петков подава оставка като съпредседател на ПП и депутат
Това обяви лично той (ВИДЕО)
25.06 | 14:06
-
Сергей Станишев: След 18 години в ЕС много българи вече са видели и меда, и жилото
Той коментира още, че страховете винаги са мощен инструмент за въздействие и за печелене също...
25.06 | 10:45
-
АПИ троши над 18 милиона лева за камери, които дублират тол системата 4
Умишлено несертифициране
25.06 | 10:14
-
Иран напуска Международната агенция за атомна енергия
Той обяви, че „Агенцията за атомна енергия на Иран ще преустанови сътрудничеството си с МААЕ,...
25.06 | 12:45