ЕС дава на потребителите повече контрол върху онлайн рекламата 15.04 | 20:06
Ще можем да изключваме рекламни приложения, следящи поведението ни в мрежата
Все повече компании, които рекламират онлайн в Европа ще предоставят на потребителите възможността да изключат рекламите, които събират данни за своята аудитория преди регулациите на ЕС по въпроса да влязат в сила в края на май, пише cio.com.
Европейският клон на Бюрото по въпросите за рекламата в интернет (Internet Advertising Board - IAB) пусна в четвъртък (14 април) документ, наречен "рамка за поведенческото рекламиране онлайн" (Online Behavioral Advertising Framework – OBA).
Рамката описва в детайли как рекламистите могат да информират потребителите за наличие на проследяващи технологиите в рекламите и как потребителите могат да изключат тези приложения.
Рамката се пуска преди т.нар. Cookie Директива на ЕС да влезе в сила на 25 май. Според нея компаниите трябва да получат изрично съгласие от потребителите, преди да използват проследящи Cookie-та или програми, които записват информация от рода на данни за сърфирането на потребителите в мрежата и приблизителното им физическо местоположение.
Новият закон е резултат от нарастващата загриженост относно данните, събирани от компаниите. Проследяването на хората в интернет предлага възможности за по-големи приходи, тъй като по този начин могат да се пускат по-адекватни за конкретния потребител реклами.
Според IAB Europe вече 39 компании и уебсайтове са се съгласили да следват рамката, която изисква поведенческите реклами да показват и информация, че в тях са използвани технологии за проследяване на потребителите.
Сред компаниите, които са се включили в инициативата нa IAB Europe, са Google, Yahoo, Microsoft, AOL и различни медии.
От IAB Europe съобщиха, че това усилие на индустрията е опит за саморегулация, въпреки че Европейската комисия ще реши дали предложенията от държавите членки са в съответствие с директивата.
Директивата не описва как точно потребителите ще бъдат информирани. Според нея cookie-тата ще бъдат съхранявани или достъпни на компютъра само ако потребителят е дал съгласието си за това, след като е бил ясно и точно информиран.
Водещи
-
Явор Дачков: Добро решение на bTV, Цънцарова е партиен журналист на ПП–ДБ
След бурните реакции и подкрепа към журналиста Мария Цънцарова около евентуално нейно...
19.12 | 18:00
-
София пуска "зелен билет" за 1 лев заради мръсния въздух
Мярката влиза в сила за три дни, призовават гражданите да оставят автомобилите си
19.12 | 17:40
-
На директора на 138-о училище му прилоша в съдебната зала
Заседанието започна със закъснение
19.12 | 17:20
-
България се прощава с олимпийския шампион Боян Радев на 22 декември
Боян Радев е обявен за дарител номер 1 на Националния исторически музей, в който има специална...
19.12 | 16:33
Най-четени
-
Идеален фалшификат няма – ето как да разпознаете фалшиво евро в България
От МВР подчертават, че идеален фалшификат не съществува – винаги може да бъде открит елемент,...
19.12 | 10:15
-
Безплатно паркиране в София за празниците – ето кога
Зоните за почасово платено паркиране няма да работят в следните периоди:
19.12 | 14:30
-
Над 55% от българите подкрепят Европейския съюз
Изследването е проведено в периода от 14 до 24 ноември 2025 година сред 1004 пълнолетни...
19.12 | 15:30