НАСА изпитва самолет на бъдещето 28.01 | 10:23
Прототипът SUGAR е с тънки крила, което му позволява да пести гориво

Специалисти от НАСА продължават тестовете на експерименталните конструкции на самолети на бъдещето, които трябва да са екологични, икономични и възможно най-безшумни.
Инженерите от Изследователския център Ленгли в Хемптън, щата Вирджиния, са се заели с модел на самолет с 15-процентов мащаб, разработен от компанията Boeing. Почти 4-метровият модел на самолета е поставен в трансзвукова аеродинамична тръба, където се проверява аеродинамиката на летателни апарати, летящи на високи дозвукови скорости.
Новият тип на самолета с наименованието SUGAR (изследване по разработката на дозвуков ултраекологичен самолет) е разработен от компанията Boeing в рамките на програмата на НАСА по създаване на пътнически самолет от ново поколение.
Прототипът SUGAR използва оригинално техническо решение, което позволява да се намали аеродинамичното съпротивление и съответно да се намали разходът на гориво. За тази цел се използва признато за перспективно конструкторско решение: намаляване на дебелината на крилата.
Съвременните здрави композитни материали позволяват съществено да се намали дебелината на крилата на самолета, но това води до редица проблеми. Преди всичко в тънкото крило трудно могат да се поместят горивните резервоари и сложната механизация. Но главното е, че дългото тънко крило в полет изпитва доста силни колебания, затова конструкторите на Boeing са предвидили специална поддържаща конструкция, подобна на използваните в древните биплани от зората на авиацията.
В хода на изпитанията инженерите искат да проверят как ще се огъва и разгъва крилото при различни скорости и режими на полета. Предварителните изчисления сочат, че новата конструкция на крилото позволява да се намали разходът на гориво с 5-10% в сравнение с най-съвършените образци крила на авиолайнери.
Макетът на самолета има само едно крило – повече за изпитанията не са необходими. Тънкото крило на самолета икономисва гориво, но пътниците на такъв самолет ги очаква доста вълнуващо зрелище: дори с подпорите тънкото крило на самолета по време на полет значително ще се деформира. Затова особено впечатлителните хора най-добре да не сядат до илюминатора.
Водещи
-
Путин: Надявам се, че няма да се наложи Русия да използва ядрени оръжия в Украйна
Русия и Украйна продължават да са в противоречие по отношение на конкурентните предложения за...
04.05 | 18:00
-
Първан Симеонов: Делян Пеевски изключително планомерно и педантично
С тази констатация започна анализа си на 100-те дни на правителството социологът Първан...
04.05 | 17:30
-
Три последователни земетресения бяха регистрирани днес в Югозападна България
Снощи е регистрирано още едно леко земетресение на територията на Симитли, което също не е...
04.05 | 17:15
-
Плажната ивица в Поморие е залята с нефтени петна, които продължават да изплуват
Замърсяването обхваща близо 3-километрова зона в района на Стария град на Поморие, включваща...
04.05 | 17:00
Най-четени
-
Миризливки по прането, пердето и нервите ни: Има ли спасение?
Откъде идват и защо не си ходят?
04.05 | 14:45
-
Марулите ще останат свежи по-дълго, ако направите това
Как да съхранявате други зеленчуци
04.05 | 14:30
-
Над 200 тона вносно агнешко залива пазара за Гергьовден
Съпредседателят на Национална овцевъдна и козевъдна асоциация (НОКА) Симеон Караколев посочи,...
04.05 | 15:00
-
По-високи осигуровки или увеличение на пенсионната възраст? Мнението на работодатели и синдикати
Синдикатите обаче са категорични - по-високи осигуровки може, но не и по-късно пенсиониране.
04.05 | 14:29