Откриха 5 нови планети 19.12 | 18:08

Една от тях може да е обитаема

От Георги Георгиев

Екип от астрономи от Великобритания, Чили, САЩ и Австралия под ръководството на Мико Туоми от университета на Хартфордшър (Великобритания) откриха едновременно пет планети, сред които една е потенциално обитаема.

Откритието е направено чрез нов метод за измерване на лъчевата скорост.

Новооткритите небесни тела кръжат около звездата Тау Кит, известна още като Тау Сети. Именно нея още преди половин век учените започнаха да изследват, надявайки се да чуят сигнали на извънземна цивилизация, съобщи сп. Astronomy & Astrophysics, цитирано от БТА.

Тау Кит в съзвездието Кит (HD 10700) се вижда на небето като звезда от трета звездна величина. Тя е разположена на 11,9 светлинни години от Земята и по физически параметрите си много прилича на нашето Слънце.

Тя същия спектрален клас (G) и е на приблизително същата възраст - на 5,8 милиарда години, докато нашето слънце е по-"младо" - на 4,57 милиарда години. Масата на звездата в съзвездието Кит е 78,3% от слънчевата. Именно затова през 1960 г. тя, както и звездата Епсилон Ариадна са първите цели на Project Оzma. В неговите рамки учени слушат радиосигнали от тези звезди с надеждата да засекат следи от извънземен разум.

Поради сходството си със Слънцето Тау Кит е често споменавана звезда в медиите и в научната фантастика като сцена на действие на космически истории.