Камиони и автобуси ще се движат платено по 3 115 км 19.02 | 14:04
От тях 803 км са магистрали, а 2 312 км – първокласни пътища
Общата дължина на пътищата, за които тежкотоварните превозни средства над 3,5 тона ще плащат тол такси при стартирането на системата от 1 март 2020 г., е 3 115 км. Това са 803 км автомагистрали и 2 312 км пътища първи клас.
С решение на Министерския съвет днес беше одобрен списъкът на пътищата, за които товарните автомобили ще плащат за изминато разстояние. В списъка тол сегментите са с обща дължина 6 050 км, като в приложените таблици към решението участъците са описани и в двете посоки на движение.
Съгласно Тарифата за таксите, които се събират за преминаване и ползване на републиканската пътна мрежа, платени ще са само автомагистралите и пътищата първи клас извън урбанизираните територии.
За 2 935 км пътища втори клас ставката ще е нулева. Те остават в обхвата на тол системата, тъй като за тях е установено преминаване на не по-малко от 600 тежкотоварни автомобила средно дневно.
От обхвата на тол системата са изключени още участъци в лошо експлоатационно състояние, както и 12 171 км третокласни пътища.
Тол сегментите са над 5 800 броя. Най-дългият платен участък е по магистрала "Марица" с дължина от почти 24 км – между село Крепост и отбивката за град Харманли. Най-късият тол сегмент в платения обхват е малко над 150 м в района на област Шумен. Най-новият участък е отсечката Ябланица – Боаза на автомагистрала "Хемус", която беше пусната в експлоатация през октомври 2019 г.
Водещи
-
Борисов от Кърджали: Всеки разбира колко е важно да има храмове - църкви и джамии
Аз карам джипката, до мене като бодигард стои Ердоган, а отзад са тримата големи на ЕС. Това е...
18.05 | 18:00
-
Петков след катастрофата: Охраната от НСО е заради директна заплаха за живота ми
Аз видях как си отиде един човешки живот и колко сме крехки всички, и знам, че трябва да сме...
18.05 | 17:40
-
Алекс Гърдева насмете и Ергена Алек, и майка му
Алек опозори "Ергенът", майка му го кастрира!
18.05 | 17:20
-
Мика Зайкова за еврото у нас: Най-рано 2026 година, най-реално 2027
Не инфлацията, а дефицитът ще бъде причината, за да не ни приемат в Еврозоната, смята тя
18.05 | 17:00
Най-четени
-
Пътнически и товарен влак се сблъскаха в Белград, 13 пострадаха
Четирима от тях са в тежко състояние
18.05 | 09:15
-
Мика Зайкова за еврото у нас: Най-рано 2026 година, най-реално 2027
Не инфлацията, а дефицитът ще бъде причината, за да не ни приемат в Еврозоната, смята тя
18.05 | 17:00
-
Радев: Неприемливо е продължаването на войната в Украйна
Според държавния глава извършеното тази седмица покушение срещу словашкия премиер Роберт Фицо...
18.05 | 14:00