Китайците скоро ще завземат пазара на луксозни стоки 03.02 | 07:57
Зараждащата се средна класа в страната тотално променя културата си на харчене
Китай ще се превърне в най-големият пазар за луксозни продукти в света до 2020 г. Причина за това ще стане икономическият бум в страната и големият "потребителски апетит" на разрастващата се средна класа, която е силно привлечена от марковите стоки.
В предстоящите години китайските потребители, сред които броят на милиардерите не спира да се увеличава, ще осъществяват около 44% от световните покупки на луксозни чанти, автомобили, часовници, обувки и дрехи.
Предвиждането е направено в проучване, изготвено по поръчка на фокусираната върху азиатския регион брокерска компания CLSA, която е контролирана от инвестиционната банка Calyon (Crédit Agricole).
Секторът на луксозните стоки в Китай е оценяван на около 25 млрд. долара през 2009 г., или около 10% от световния пазар. Тук се включват разходите на потребители от Хонконг, Макао и Тайван, се уточнява в цитираното от АФП изследване.
Ако се вземат под внимание и разходите, направени от китайците в чужбина, делът достига 15 на сто.
"Благодарение на покачването на доходите си зараждащата се средна класа в Китай е на път да приеме нов начин на живот, който досега беше недостъпен за нея. Тя освен това изоставя културата на спестяване, за да я замени с потребителския начин на живот", се подчертава в проучването.
Авторите му допълват, че китайците обичат да демонстрират своето благополучие. Така например те не купуват скъпи вещи само за себе си, а и за своите близки и приятели.
В стремежа си да се възползват от тази генерална промяна, немалко световни компании за луксозни стоки трайно включват Китай в плановете си за развитие. Резултатът е налице – за Louis Vuitton страната вече е мястото, където живеят най-многобройните й клиенти.
За Gucci китайските клиенти са 18% от всички, за Bulgari – 14%, за Hermès – 11 на сто. Съвсем наскоро в Китай стъпи и италианският гигант Prada.
Според експертите ще се нароят и множество китайски луксозни марки, но по-скоро в традиционни за страната области, като например изработката на скъпи порцеланови изделия.
На фона на всичко изброено, не е чудно, че някои анализатори виждат Китай като лидер на пазара на луксозни стоки дори по-рано от прогнозираната от CLSA 2020 г. За PricewaterhouseCoopers (PWC) напълно реалистичен срок за постигането на това положение е дори 2015 г.
Според класацията на китайските богаташи, изготвена от списание Hurun, аналогична на изследванията, които прави Forbes, към днешна дата около 875 хил. души в страната притежават над един милион долара, а близо 200 от тях са милиардери.
Водещи
-
Ицо Хазарта: Записите са увредени умишлено
Пускащите записите третират българското общество като аквариум с рибки, на които им пускат от...
22.05 | 21:00
-
МС одобри допълнително 1 млн. лв. за безплатна ваксинация срещу коклюш на бременни
Това ще доведе до предпазване на новородените деца
22.05 | 20:45
-
Чудотворното зелено мляко на Петър Димков пречиства организма
Полезно е за черния дроб и премахва всички бактерии, които ни разболяват
22.05 | 20:30
-
Миков се оплака: Манолова ни открадна паролата за TikTok
„Гонят я от 2-3 дни – не я дава”, поясни кандидатът на „Левицата”
22.05 | 20:15
Най-четени
-
Топлофикация София: Голяма авария оставя без топла вода ключови места в столицата
Аварията е на колектор на основни съоръжения в ТЕЦ „София“,
22.05 | 11:15
-
Пеевски: Министрите на транспорта и МВР лично да се ангажират с проблема на превозвачите на ГКПП "Видин"
По думите му отговорност на изпълнителната власт е да осигури условия и адекватно съдействие...
22.05 | 19:15
-
Синдикатите настояват МРЗ да стане 1080 лв. от 2025 г.
Възможен ли е такъв скок на минималната заплата?
22.05 | 13:20