Топла скъпа благодарност 24.01 | 16:12

Абонатите на "Топлофикация" София получиха фактура и благодарствено писмо

От Елена Коцева

Рядко чета какво точно пише във фактурите, които получавам ежемесечно в пощата си. Този път разгледах по-подробно, защото преди няколко дни започна проверка на сметките, които са получили абонатите на "Топлофикация - София".

И заедно с една такава увеличена сметка от плика излезе и писмо-обръщение към всички клиенти, подписано от изпълнителния директор Стоян Цветанов. От първото изречение разбирам, че "Топлофикация" София ЕАД ми желае през новата година здраве, успехи и сбъднати мечти.

А, също и дните на 2013 година да бъдат изпълнени с радост и добротворство.

След което следват няколко абзаца, в които освен благодарност към коректните (разбирай – плащащите) клиенти ме уверяват, че дружеството прави всичко възможно и непрестанно работи за подобряване на условията, за модернизиране и прозрачност. Тук резюмирах текст с обем повече от страница по стандарт БДС, в който всяка една смислова част се разгръща на принципа теза – антитеза.

Т.е., въпреки повишаващите се цени/неплащащите/амортизираната инфраструктура/студения декември/старите дългове/ техническите изисквания "Топлофикация" е направила всичко, което може да бъде направено.

Добре, това няма как да оспорвам. Както на практика няма как да оспорвам високите сметки, които получавам. И както голяма част от столичани са направили – тихо и кротко, когато имат финансова възможност, заплащат сметките си. Независимо точно какви са те – високи или ниски, коректни или некоректни.

Стоплена от милите думи от директора на "Топлофикация", разгледах сметката си, но вече предварително бях подготвена от новините за повишение, за грешки и започнала проверка, както и от обяснението от Стоян Цветанов и статистиката от БАН, че последният декември месец е бил най-студеният от 15 години.

Принципно, разглеждането е малко безсмислено, тъй като не помня колко точно съм платила нито миналата, нито по-миналата година. Както и след два месеца ще забравя сумата на фактурата, която разглеждам в момента.

Видях обаче, че сметката ми от 150 лв. може да се раздели почти точно на три – 1/3 за топла вода, 1/3 за отопление и 1/3 за сградна инсталация.

Е, при положение, че 1/3 от всяка моя сметка отива за отопление, което не използвам на практика, т.е., за сгряване на тръбите или на помещението на абонатната станция, милото писмо е определено заслужено.

Замислих се още: не само е заслужено, то е недостатъчно с оглед на тези 30%, които аз плащам за нищото-въздух. И като прибавим факта, че съм и дама, писмото би трябвало да е придружено най-малкото от 15 бели рози. И то не само веднъж годишно, защото аз плащам за сградна инсталация доста месеци.

Е, да, но мило благодарствено писмо е получила и съседката ми – над осемдесетгодишна баба, на която, като си плати сметката, от пенсията й ще останат пари за един хляб на ден.

Такова мило благодарствено писмо е получил и един друг съсед, който не си е плащал сметките от поне 5 години.

"Топлофикация" София ЕАД има около 410 000 абоната. Отпечатването на лист А4 формат, на което да се излеят топлите благодарствени думи, би струвало между 2 и 3 стотинки. Да предположим, че все пак заради големия тираж печатницата ще направи отстъпка и цената ще е твърдо 2 стотинки.

И въпросът е не само колко пари е дала "Топлофикация" София ЕАД, за да може да сгрее абонатите си с пожелания за новата година.

Въпросът е защо и с тези пари да топлим вятъра?

Водещи

Най-четени