Край на ходенето по гишета за издаване на документ 01.04 | 14:30
Кабинетът прие промени в Наредбата за административното обслужване
Най-накрая идва краят на дългите, сложни и изнервящи бюрократични процедури по издаването на документи за граждани и фирми от държавните и общински администрации. Това ще стане реалност много скоро с обнародването на новите облекчени процедури в Наредбата за административното обслужване, която кабинетът прие на днешното си редовно заседание.
Това означава, че ще можем бързо и улеснено да издаваме даден документ, който ни трябва, само от едно място като например общината, без чиновниците да ни препращат по различните инстанции и ведомства. Чиновниците вече нямат право да ни искат документация за данни, които са налични в системата.
Прилагането на бюрократичните облекчения обаче ще станат факт с публикуването на наредбата в "Държавен вестник", което ще е съвсем скоро, уточниха от пресцентъра.
Промените дават възможност на гражданите и бизнеса да подават заявления за предоставяне на някаква административна услуга към една единствена публична администрация, стига тя да предоставя тази комплексна услуга. Това ще улесни много хората като им спести време и разкарване, тъй като ще могат да заявят исканата услуга в най-близката до тях териториална администрация.
Така например, ако живеем във Варна и ни трябва документ, който досега можехме да получим само от централната администрация в столицата, вече няма да се разкарваме и губим дни за издаването му, а ще го заявим в областната администрация или в териториалните й звена, посочват вносителите на промените.
Службата, в която сме заявили документа - например общината, е задължена да издири наличната документация, която е необходима. Това са съществуващите в публичната система данни за нас още от раждането ни, които се съхраняват в различните служби. В заявлението си трябва да посочим документите, които трябва да бъдат открити, като свидетелство раждане, брак, съдимост и др. Администрацията, в която сме подали заявлението – в нашия случай близкото поделение на общината, трябва да издири цялата необходима информация и да я изпрати до компетентната централна администрация, която ще издаде документа.
Заявителят трябва да посочи и как иска да получи документа – лично или пък препоръчано по пощата, като поеме съответните пощенски разходи. Това много ще облекчи хората със здравословни проблеми, населението в малките селища и сънародниците ни зад граница.
Дава се възможност освен писмено, да заявяваме административни услуги и устно, което ще облекчи много хората с увреждания, възрастните и чужденците, които поради непознаване на езика, трудно се разбират с чиновниците зад гишето.
Водещи
-
Експерт: Един избирател, който е дал доверие и вижда, че от другата страна не му се връща, се отдръпва
Категорично предизборната кампания, която започна с разглобяването на сглобката, не даде...
13.05 | 17:45
-
Зодия Телец - партньорски хороскоп
Другата му характерна черта, тайната му, ако искате, е вродената му любов към неподправената...
13.05 | 17:30
-
Ето на какво се дължи бума на коклюш у нас
В някои области от страната започнаха проверки за стриктното изпълнение на имунизационния...
13.05 | 17:15
-
Временно са спрени сърдечните операции на деца
Недостигът на медицински сестри е критичен
13.05 | 17:00
Най-четени
-
„Ставам вече порно звезда”: Изнудват бивш министър с клип с нецензурно съдържание
Близките ми много се изненадаха, че толкова ми се е повишил сексуалният потенциал на тази...
13.05 | 10:30
-
„Тази е лесна, пишете ѝ“: Десетки жени попадат без да искат и без да подозират в чат канали
В скрити чатове като по каталог се разпространяват снимки и телефонни номера, придружени с...
13.05 | 09:45
-
Извънредно от Радев! Остро предупреждение към Северна Македония
България многократно и ясно е заявявала своята позиция, че договореностите трябва стриктно да...
13.05 | 10:45
-
Медици настояват децата без задължителни ваксини да не могат да посещават училище
Това се случва на фона на ръста на случаите на коклюш у нас
13.05 | 09:45