Aнета Сотирова радва почитателите на театъра 40 години 09.09 | 13:30

Актрисата отбеляза юбилея си с постановката "Посещението на старата дама"

От Гергана Златкова

Актрисата Анета Сотирова празнува 40 години на сцената с  "Посещението на старата дама" от Фридрих Дюренмат, постановка на Бина Харалампиева в Малък градски театър "Зад канала". 

Юбилейният спектакъл е на 25 октомври, съобщават от трупата.  Главната героиня Клара /Анета Сотирова/ - изоставено от  любимия си и опозорено навремето момиче, се завръща в родното  си, забравено от Бога градче Гюлен, за да въздаде, по-скоро да  купи справедливост.

Клара вече всичко си купува, включително  прочути съпрузи-еднодневки, като вдовица на милиардера, измъкнал я преди години от бардака. Пристига със седмия си съпруг,  изпраща скоропостижно за Париж осмия - известен френски актьор,  веднага след шумната сватба, за да си тръгне с деветия -  британски учен, Нобелов лауреат, и . . . с трупа на първата си и единствена любов - Алфред (Веселин Мезеклиев), предпочел  зестрата на дъщерята на бакалина (Албена Михова) пред любовта на Клара. 

Любомир Ковачев играе ексцентричните съпрузи на Клара. Сред  19-те актьори в спектакъла са и Пенко Господинов - свещеник,  Петър Калчев - кмет, Александър Кадиев - училищен директор,  Владимир Зомбори - полицай, Иван Петрушинов и Симеон Бончев -  колоритна двойка слепи скопци от антуража на Клара, наказани от  нея за лъжесвидетелстване в делото й за бащинство срещу Алфред,  Емил Котев - превърнатия от "старата дама" в прислужник  несправедлив съдия в процеса.  Сценографията и костюмите са на Петя Стойкова, музиката - на Асен Аврамов. 

Пиесата, писана преди повече от половин век, е актуална и днес  с безпощадния въпрос какво правят с човека парите - този "вечен  двигател" на живота,- с неговата любов, илюзии и надежди,  коментира Бина Харалампиева. Режисьорката намира пряк паралел и  със ситуацията сега у нас - с мнозинството бедни и малцината  много заможни, с устрема към богатство на болни от собствения си хаос хора, които бързат по пътя към ада, и най-вече с  неумението им да разберат цената на това, което така страстно  искат.

Харалампиева определя като зловещ хумора в спектакъла. Като  цяло тя се придържа към зададения от автора жанр - гротеска, но  следва и предпочитанието си към "приплъзване" между жанровете. 

Водещи

Най-четени