Пласидо Доминго вече е в София 12.02 | 12:17

Концертът на великия тенор е на 14 февруари

От Мартина Панайотова

Операта трябва да е навсякъде - и в супермаркета, и на площада, и в метрото, каза пред репортери в днес световноизвестният оперен певец Пласидо Доминго. Той е за първи път в България за концерта си на 14 февруари в зала "Арена Армеец".

Заедно с Пласидо Доминго в София снощи пристигнаха неговата съпруга Марта Орнелас, диригентът Жорди Бернасер и едното сопрано, което ще участва в концерта - Микаела Оесте. Очаква се днес да пристигне и Вирджиния Тола.

Програмата от две части ще включва оперни арии, сарсуели, части от оперети и мюзикъли.

Директорът на Софийската филхармония Явор Димитров връчи на Пласидо Доминго почетния знак на филхармонията. която ще свири на концерта на 14 февруари.

Операта е родена в малки театри и там "се чувства" най-добре, но понеже интересът е голям, се строят все по-големи сгради. Опера на открито също е чудесна възможност – стига озвучаването да е качествено, коментира Пласидо Доминго, цитиран от БТА.

Той е възхитен от забележителните български оперни гласове - и от близкото минало, и от днешния ден, с много от които си е партнирал на сцената. С Борис Христов не съм работил, но с Николай Гяуров, Никола Гюзелев, Гена Димитрова, Димитър Узунов, Райна Кабаиванска, Анна Томова-Синтова и много други. Всички те са мои скъпи приятел и колеги, от които се възхищавам, каза Доминго.

Според него, новото поколение български оперни артисти също е забележително. Особено е възхитен от Орлин Анастасов, лауреат на неговия конкурс "Опералия", и от Красимира Стоянова. Впечатлен е също от Александрина Пендачанска, Светла Василева и други наши певци, с много от които се надява да си партнира.

Операта ще живее вечно, категоричен е световноизвестният артист. По думите му младите композитори трябва да бъдат насърчавани да търсят добри либрета за оперите си, за да имат

продължителен успех. Дори нищо ново да не бъде написано, съществуващият вече репертоар е достатъчно силен, за да печели нови почитатели на оперното изкуство, коментира маестрото.

Финансирането е проблем, много театри се закриват, а и много хора не могат да си позволят това скъпо изкуство. В същото време в Далечния Изток - в Китай, Корея, Япония, се откриват много нови опери и интересът е все по-голям, каза Доминго.

Важно е постановката да е вълнуваща - може да бъде и модернистична, и класическа, отговори на въпрос певецът. Има място за всичко, но моите предпочитания са към класическите спектакли, макар че съм участвал и в много осъвременени интерпретации. Важното е да не се търси самоцелна провокация - да се променя сюжетът само за да се шокира публиката. В Германия, Австрия и Швейцария често се правят такива постановки, които зрителите освиркват, допълни маестрото.

Водещи

Най-четени