Златният чичо Оскар извръща поглед към по-комерсиалното кино 22.02 | 10:01

Тази година от Академията успяха да намерят баланса между търговия и изкуство

От Александър Бакалов

Киностудиата зад тазгодишните претенденти за "Оскар" за най-добър филм вече са донесли у дома ценна награда - солидни продажби в бокс-офиса, отредили на деветте продукции място сред най-гледаните през миналата година, предаде Reuters. 

Деветте филма, които си оспорват топ "Оскар"-а, са реализирали общо 2 милиарда долара от продажбата на билети по света. Само в домашния бокс-офис шест от тях, в това число основните претенденти "Арго" и "Линкълн", са реализирали  най-малко по 100 милиона долара от киносалоните в САЩ и Канада. 

"Цифрите показват, че тези продукции намират отзвук сред публиката - щастливо сливане на търговия и изкуство", казва главният редактор на филмовия сайт IMDB Кийт Саймънтън. 

Преди година само един от номинираните за "Оскар" филми - драмата "Южнячки", достигна границата от 100 милиона долара в  домашния бокс-офис. Победителят - черно-бялата няма лента  "Артистът" - събра само 45 милиона долара за цялото си време на екран. 

Дори след церемонията за наградите "Оскар" и целия  съпътстващ я шум, деветте номинирани миналогодишни продукции  реализираха общо едва 1,2 милиарда долара в световния бокс-офис.

Включването на филми с по-голям комерсиален успех отчасти е умишлено. Академията за кинематографично изкуство и наука, която присъжда "Оскар"-ите, понесе критики заради благоразположението си към артхаус продукции с насоченост предимно към  по-възрастните кинолюбители, които привличат интереса на  по-малко хора.

Академията отнесе и упреци, че отделя от  публиката тийнеджърите и по-младите фенове, чието предпочитание  клони към изпълнените с екшън касови филми.

  Оплакванията ескалираха, след като през 2008 г. Академията  за кинематографично изкуство и наука пренебрегна спечелилия  ласкави отзиви от критиката и един милиард долара в световния  бокс-офис "Черният рицар".

Водещи

Най-четени