Как да се държим на работното място 08.10 | 15:50
Неписаните правила на успешната работа в екип и кариерно развитие
Етикетът на работното място включва много повече от формалното „благодаря“ и „моля“. Когато постъпвате на работа, се озовавате на място, където трябва да вложите голяма част от себе си, да покажете, че сте отдадени и съсредоточени над работата и че сте отборен играч.
Нашият екип ще сподели с вас тайните на успешната работа в екип. Постарайте се да следвате следните неписани правила:
- Взимайте по-кратки почивки – нищо не прави по-лошо впечатление на работодателя и колегите от това да си взимате дълга обедна почивка или често да излизате за по цигара.
- Бъдете точни и спазвайте работното време – никой не харесва дезертъорите дори ако си вършите работата по всички всички правила и отмятате задачите за деня. На очи лесно се набиват тези, които не спазват работното си време. Съобразявайте се с колегите и се учете от техните работни навици.
- Говорете по-тихо – старайте се да не се натрапвате на хората около вас с разговорите си по телефона или да давате гласност на мислите си. Опитайте се, когато водите разговор с колега по личен или служебен въпрос да не пречите на работа на околните.
- Бъдете подредени – старайте се да подреждате нещата на бюрото си. По-важно е обаче какво е поведението в общите помещения – никой не е длъжен да мие чашата ви от сутрешното кафе, нито да изхвърля бутилката от минерална вода, която сте оставили.
- Оставете проблемите вкъщи – всеки човек се бори с чувствата и емоциите си дори на работа. Ако имате деца, не им разрешавайте да ви звънят през 5 минути на служебния телефон. Същото важи за приятелите и за другите членове на семейството. Старайте се също така да не си уреждате часове при лекаря или зъболекаря, докато сте на работа.
- Мислете преди да говорите – ако имате недоразумения с мениджъра или с друг колега, не споделяйте с трети страни. Нищо не се разнася по-бързо от слуховете.
- Контролирайте емоциите си – по-младите служители изпитват значителни трудности в това отношение. Опитайте се да не реагирате емоционално на нещата, които се случват около вас. Офисът не е мястото, където можете да изпускате нервите си.
- Спазвайте политиката на компанията относно личните съобщения, имейли, фейсбук и скайп - не е желателно да получавате персонални съобщения на служебната си поща.
Водещи
-
Кацарчев: Увеличението с 5% на заплатите в държавния сектор е пълна подигравка с хората
Работещите у нас поемат 2/3 от приходите в бюджета, подчерта главният икономист на КТ...
25.02 | 21:00
-
Георги Ганев за Еврозоната: Ползите за България надвишават негативите
Тя не е само цветя и рози, каза икономистът
25.02 | 20:16
Най-четени
-
Писмото с искане за извънреден конвергентен доклад за еврото вече е факт
Това съобщиха от МФ и БНБ
25.02 | 16:30
-
Еврото: Експерти с коментар за "сивите" пари и протестът на "Възраждане"
По-възрастните хора са по-скептични към еврото, допълни експертът.
25.02 | 08:44
-
БНБ обясни какво ще се промени с еврото
През следващите шест месеца банките ще продължат да обменят банкноти и монети от левове в...
25.02 | 13:00
-
Радев: Вече има различна оценка за войната в Украйна
Това коментира президентът, след като се запозна с доклада за състоянието на въоръжените сили
25.02 | 14:10