Какво се случва при сътрудничеството на музиката и марките? 12.10 | 09:32
Сделките между музиканти и брандове не е задължително да са печеливши и за двете страни

Музиката и музикалните изпълнители често присъстват в рекламите на различни марки и продукти. Именно тази тема и как сделките между брандовете и изпълнителите могат да бъдат успешни коментираха експерти в рамките на тазгодишната конференция към музикалния фестивал SeeMe.
Освен добре познатите варианти, като прилагането на песни в реклами и използването на големи звезди като посланици на марката, съществуват и доста други интересни възможности за обвързване на бранда с музиката, твърди Кели Анастасопулу, която отговаря за дигиталното бизнес развитие на Югоизточна Европа към Sony.
Сред тях е спонсорирането на турнета, което в момента се трансформира по-скоро в спонсориране на тайни концерти или частни събития, радващи се на особена популярност навсякъде по света.
Продуктовото позициониране също е опция за марките, но като най-успешен вариант са се утвърдили т.нар. "кампании 360", в рамките на които се правят концерти, реклами и изненади за феновете.
Според Кели Анастасопулу сделките между брандовете и звездите са печеливши както за тези две страни, така и за звукозаписните компании и за феновете.
От друга страна, Гоги Гупта, който се занимава с дигиталния маркетинг на Адел, Лейди Гага и Бионсе, твърди, че работата с най-големите звезди потвърждава това, но договорите с непознати групи носят големи рискове за компаниите. Това е така, защото бандите печелят много повече, отколкото самата марка.
За неизвестните групи сделките с големи фирмени имена често са нож с две остриета, защото, ако един диск музика се предлага заедно със сандвич, се поражда въпросът каква стойност има самият музикален продукт и дали има шанс да се продаде на един по-късен етап, обясни Джейкъб Билабел, който преди е работил за Universal Music, а днес се занимава с Green Music Initiative.
Според него брандовете искат бързо възвръщане на инвестициите си и не са склонни сами да откриват интересни групи и певци и да ги правят известни.
Водещи
-
Важна новина за пенсионните фондове и еврото
"Ние сме абсолютно готови и решени във всяка една таква ситуация да реагираме и съответно да...
11.09 | 16:30
-
"Енерго-Про": От „Български пощи“ не ни превеждат събраните суми за ток
Най-засегнати са възрастните хора
11.09 | 15:30
-
Млад австриец загина при инцидент в България
"Обичам приключенията“, споделя Мориц в едно от последните си послания, обяснявайки какво го...
11.09 | 14:59
Най-четени
-
ДБ призоваха: Има само една достойна стъпка - моментална оставка на МВР министъра
По думите на Мирчев ресорното министерство се е превърнало в една фасада.
11.09 | 10:15
-
Желязков: Съпротивата срещу еврото е политическа, а не икономическа
Той подчерта, че опонентите на еврото използват темата преди всичко за политически цели, за да...
11.09 | 12:00
-
Седмица след дерайлирането на трамвая в София: Обвиняемият се изправя отново пред съда
Случаят е от 2 септември и се разигра в района на румънското посолство. По чудо няма...
11.09 | 10:30
-
Как се отчита потреблението на топлата вода при профилактика?
"Когато има авария и до апартамента ни не стига топла вода, кранчето на топлата вода трябва да...
11.09 | 12:45