Какво се случва при сътрудничеството на музиката и марките? 12.10 | 09:32

Сделките между музиканти и брандове не е задължително да са печеливши и за двете страни

От Елена Кирилова

Музиката и музикалните изпълнители често присъстват в рекламите на различни марки и продукти. Именно тази тема и как сделките между брандовете и изпълнителите могат да бъдат успешни коментираха експерти в рамките на тазгодишната конференция към музикалния фестивал SeeMe.

Освен добре познатите варианти, като прилагането на песни в реклами и използването на големи звезди като посланици на марката, съществуват и доста други интересни възможности за обвързване на бранда с музиката, твърди Кели Анастасопулу, която отговаря за дигиталното бизнес развитие на Югоизточна Европа към Sony. 

Сред тях е спонсорирането на турнета, което в момента се трансформира по-скоро в спонсориране на тайни концерти или частни събития, радващи се на особена популярност навсякъде по света.

Продуктовото позициониране също е опция за марките, но като най-успешен вариант са се утвърдили т.нар. "кампании 360", в рамките на които се правят концерти, реклами и изненади за феновете.

Според Кели Анастасопулу сделките между брандовете и звездите са печеливши както за тези две страни, така и за звукозаписните компании и за феновете.

От друга страна, Гоги Гупта, който се занимава с дигиталния маркетинг на Адел, Лейди Гага и Бионсе, твърди, че работата с най-големите звезди потвърждава това, но договорите с непознати групи носят големи рискове за компаниите. Това е така, защото бандите печелят много повече, отколкото самата марка.

За неизвестните групи сделките с големи фирмени имена често са нож с две остриета, защото, ако един диск музика се предлага заедно със сандвич, се поражда въпросът каква стойност има самият музикален продукт и дали има шанс да се продаде на един по-късен етап, обясни Джейкъб Билабел, който преди е работил за Universal Music, а днес се занимава с Green Music Initiative.

Според него брандовете искат бързо възвръщане на инвестициите си и не са склонни сами да откриват интересни групи и певци и да ги правят известни.

Водещи

Най-четени