Какво се случва при сътрудничеството на музиката и марките? 12.10 | 09:32
Сделките между музиканти и брандове не е задължително да са печеливши и за двете страни
Музиката и музикалните изпълнители често присъстват в рекламите на различни марки и продукти. Именно тази тема и как сделките между брандовете и изпълнителите могат да бъдат успешни коментираха експерти в рамките на тазгодишната конференция към музикалния фестивал SeeMe.
Освен добре познатите варианти, като прилагането на песни в реклами и използването на големи звезди като посланици на марката, съществуват и доста други интересни възможности за обвързване на бранда с музиката, твърди Кели Анастасопулу, която отговаря за дигиталното бизнес развитие на Югоизточна Европа към Sony.
Сред тях е спонсорирането на турнета, което в момента се трансформира по-скоро в спонсориране на тайни концерти или частни събития, радващи се на особена популярност навсякъде по света.
Продуктовото позициониране също е опция за марките, но като най-успешен вариант са се утвърдили т.нар. "кампании 360", в рамките на които се правят концерти, реклами и изненади за феновете.
Според Кели Анастасопулу сделките между брандовете и звездите са печеливши както за тези две страни, така и за звукозаписните компании и за феновете.
От друга страна, Гоги Гупта, който се занимава с дигиталния маркетинг на Адел, Лейди Гага и Бионсе, твърди, че работата с най-големите звезди потвърждава това, но договорите с непознати групи носят големи рискове за компаниите. Това е така, защото бандите печелят много повече, отколкото самата марка.
За неизвестните групи сделките с големи фирмени имена често са нож с две остриета, защото, ако един диск музика се предлага заедно със сандвич, се поражда въпросът каква стойност има самият музикален продукт и дали има шанс да се продаде на един по-късен етап, обясни Джейкъб Билабел, който преди е работил за Universal Music, а днес се занимава с Green Music Initiative.
Според него брандовете искат бързо възвръщане на инвестициите си и не са склонни сами да откриват интересни групи и певци и да ги правят известни.
Водещи
-
Сибирският студ ни връхлита тази зима: България - на първа линия
Мъглите стават ледени, а сухият студ „реже“, вледенената земя задържа снега за по-дълго
22.11 | 17:40
-
Алберт Попов направи силен втори манш в Австрия
Най-добрият български състезател по ски се класира на девето място във втория слалом при...
22.11 | 17:00
-
Украйна и САЩ започват разговори в Швейцария по мирния план на Тръмп
През следващите дни Украйна ще се консултира с всичките си партньори за начините за...
22.11 | 16:41
Най-четени
-
Протестите срещу реформата за паркиране в столицата продължават
Днес недоволството си от нея ще изразят жители на кварталите "Хаджи Димитър" и "Сухата река"
22.11 | 11:40
-
Авиоотрядът продаде VIP хеликоптера Ми-8 за 1,8 млн. лева
Машината бе наемана за екшън филми
22.11 | 11:00
-
ЕК ни дава на съд заради замърсяване на въздуха
Освен България Еврокомисията ще предяви иск и към Литва, Португалия и Швеция
22.11 | 10:20