Музиката, модата и къде се крие националната ни идентичност 11.10 | 11:17

Стилистката Сузана Капеяро и шведски музикални продуценти не виждат българската идентичност в музиката и модата ни

От Елена Кирилова

Зад всяка успешна звезда стои поне по един добър стилист. Това може и да звучи странно, но в музикалния бизнес, в който властват всекидневно променящи визията си лица като Лейди Гага и Риана, става все по-трудно звездите да изберат как точно да изглеждат. Ето защо се доверяват на професионалистите.

Сузана Капеяро е една от онези жени, които стоят зад визията на артисти и музиканти, появявали се в MTV и в италианското издание на Vogue. От няколко дни тя е в София, защото гостива на конференцията към музикалния фестивал SeeMe.

На 10 октомври в Radio Cafe стилистката разказа повече за работата си и разкри какви са тайните по създаването на визията на един изпълнител.

Според Сузана връзката между стилиста и музиканта е като брак. Всички страни трябва да са щастливи, ето защо невинаги работата протича гладко. Именно поради недобрата комуникация се допускат и едни от най-сериозните грешки на червения килим.

Най-лошото, което един стилист може да направи, е да не се вслуша в това, което има да каже изпълнителят, тъй като ролята на модния стилист е да извади наяве същността на музиканта чрез цялостната му визия.

Сузана беше категорична в оценката си за българската мода, като изрази разочарованието си, че не е успяла да открие нещо автентично за страната ни, което да бъде претворено в дрехите. Тя посъветва родните дизайнери и стилисти да не обръщат внимание на комерсиалните проекти, а да се възползват от българската си идентичност, защото тя е ключът към успеха им.

Според стилистката светът иска да види в българските дрехи духът на България, докато у нас преобладават магазините на големи световни марки.

Подобни критики бяха отправени и към българските музиканти по време на сесиите на SeeMe за прослушване на музика от наши изпълнители. Музикалните продуценти от Швеция Матиас Линблом и Андерс Уолбек бяха единодушни, че именно мотивите от българската народна музика могат да помогнат на певците ни да пробият в чужбина, защото са нещо наистина различно от това, което се предлага в момента на световния пазар.

Водещи