Тайната на цветовете в моловете 29.03 | 19:45

Как съвкупността от искрящи цветове рефлектира върху желанието ни или липсата му да пазаруваме

От Христина Рафаилова

Знаете ли, че цялата многообразна цветова гама, разпръсната по всевъзможни местенца из съвременните молове, е стратегически похват, който цели увеличаване на престоя ни там?

Маркетинговите експерти разкриват, че хората подсъзнателно асоциират цветовете със специфични социални и културни послания. Знаейки това, търговците внимателно селектират цветовете, с които работят, карайки ни да развържем максимално кесията.

Черният цвят например лъха изтънченост - "Здравей, малка черна рокличке". Той създава впечатление за висок клас и може да накара дори най-простичкото нещо да изглежда доста по-скъпо, отколкото е по принцип.

Повечето хора обичат синьото. Не е чудно, че повечето финансови институции го предпочитат, за да вдъхнат сигурност и увереност у хората. В статия публикувана в "Списание за бизнес проучвания" от 2003 г., се казва, че хората, които биха се върнали в магазини със сини логота са с 15% повече, отколкото клиентите на тези с оранжеви.

Всички неща в цвят бордо напомнят за скъпо и луксозно. Неслучайно комплект завивки в този цвят струва повече от същите такива, но бели.

Търговците, които използват зеления цвят, най-често търсят внимание от екологично настроени клиенти. Но запомнете - само защото даденият предмет е зелен, това не означава, че е "приятел" на околната среда.

Оранжевият цвят се асоциира с практичност и достъпност. Ето защо той може да се срещне в магазини, които предлагат надеждни стоки.

Сладкият, в повечето случаи оприличен на дъвка, розов цвят има успокояващ ефект. Учените са открили, че розовото забавя функционирането на ендокринната система у хората и успокоява натоварването в мускулите им.

Как това повлиява върху дебелината на портфейла ви? Чувствайки се облекчени, вие доста по-безгрижно се разделяте с парите си.

Много вериги магазини разчитат на червения цвят поради простата причина, че голяма част от хората го възприемат като знак STOP. Въздействието му е като аларма за нас, която ни подсказва да разгледаме по детайлно предлаганото и съответно да си закупим това-онова.

Виолетовият цвят най-често се свързва с козметичната индустрия. Щом хората го видят, го свързват с величия и кралски особи. Следователно, виолетовото ни кара да повярваме в специалните свойства на дадения продукт и на "царска" му стойност.

В бранша бялото се асоциира с простота и чистота. 75% от продуктите за кожа са пакетирани в бяло. Също така бялото се свързва с модерност и честност, и може би поради този факт Apple разчита на цвета.

Предимно ресторантите за бързо хранене разчитат на жълтия цвят. Слънчевия цвят увеличава апетита и предизвиква енергия у хората, вероятно с това се обяснява къркоренето на стомаха, когато преминем покрай тези златни арки.

Водещи

Най-четени