Тайната на цветовете в моловете 29.03 | 19:45
Как съвкупността от искрящи цветове рефлектира върху желанието ни или липсата му да пазаруваме
Знаете ли, че цялата многообразна цветова гама, разпръсната по всевъзможни местенца из съвременните молове, е стратегически похват, който цели увеличаване на престоя ни там?
Маркетинговите експерти разкриват, че хората подсъзнателно асоциират цветовете със специфични социални и културни послания. Знаейки това, търговците внимателно селектират цветовете, с които работят, карайки ни да развържем максимално кесията.
Черният цвят например лъха изтънченост - "Здравей, малка черна рокличке". Той създава впечатление за висок клас и може да накара дори най-простичкото нещо да изглежда доста по-скъпо, отколкото е по принцип.
Повечето хора обичат синьото. Не е чудно, че повечето финансови институции го предпочитат, за да вдъхнат сигурност и увереност у хората. В статия публикувана в "Списание за бизнес проучвания" от 2003 г., се казва, че хората, които биха се върнали в магазини със сини логота са с 15% повече, отколкото клиентите на тези с оранжеви.
Всички неща в цвят бордо напомнят за скъпо и луксозно. Неслучайно комплект завивки в този цвят струва повече от същите такива, но бели.
Търговците, които използват зеления цвят, най-често търсят внимание от екологично настроени клиенти. Но запомнете - само защото даденият предмет е зелен, това не означава, че е "приятел" на околната среда.
Оранжевият цвят се асоциира с практичност и достъпност. Ето защо той може да се срещне в магазини, които предлагат надеждни стоки.
Сладкият, в повечето случаи оприличен на дъвка, розов цвят има успокояващ ефект. Учените са открили, че розовото забавя функционирането на ендокринната система у хората и успокоява натоварването в мускулите им.
Как това повлиява върху дебелината на портфейла ви? Чувствайки се облекчени, вие доста по-безгрижно се разделяте с парите си.
Много вериги магазини разчитат на червения цвят поради простата причина, че голяма част от хората го възприемат като знак STOP. Въздействието му е като аларма за нас, която ни подсказва да разгледаме по детайлно предлаганото и съответно да си закупим това-онова.
Виолетовият цвят най-често се свързва с козметичната индустрия. Щом хората го видят, го свързват с величия и кралски особи. Следователно, виолетовото ни кара да повярваме в специалните свойства на дадения продукт и на "царска" му стойност.
В бранша бялото се асоциира с простота и чистота. 75% от продуктите за кожа са пакетирани в бяло. Също така бялото се свързва с модерност и честност, и може би поради този факт Apple разчита на цвета.
Предимно ресторантите за бързо хранене разчитат на жълтия цвят. Слънчевия цвят увеличава апетита и предизвиква енергия у хората, вероятно с това се обяснява къркоренето на стомаха, когато преминем покрай тези златни арки.
Водещи
-
Ансамбълът ни с четвърто място в многобоя на ЕК в Баку
Шампион стана ансамбълът на Израел
04.05 | 15:00
-
Пети блок на АЕЦ "Козлодуй" спира за планов ремонт
Започва презареждането му с гориво от "Уестингхаус"
04.05 | 14:30
-
Вярващи от цял свят очакват Благодатния огън в Йерусалим
Израелската полиция е засилила многократно мерките за сигурност
04.05 | 14:00
Най-четени
-
Променя се движението в центъра на столицата
То е във връзка с честване на Възкресение Христово на 05.05.2024 г. на пл. „Св. Александър...
04.05 | 09:30
-
121 години от смъртта на Гоце Делчев
С ритуал по полагане на цветя и шествие благоевградската общественост ще отбележи годишнината
04.05 | 10:20