Три планети, на които може да има живот 26.06 | 08:48

Въпросните обикалят около една звезда

От Ивайло Коралски

Астрономи от Европейската южна обсерватория откриха в съзвездието Скорпион система с "добре запълнена обитаема зона" с три супeрземи, където условията дават възможност да съществува течна вода, предаде AFP.

Планетите са около звездата Глизе 667С, чиято маса е една трета от тази на нашето Слънце. Системата от три звезди, към която принадлежи Глизе 667С е много изучавана от специалистите. Тя не само е в непосредствено съседство със Слънчевата система (на 22 светлинни години), но и изненадващо прилича на нея. Затова е отличен избор за търсене на потенциално обитаеми екзопланети.

Астрономите са търсели още планети в системата и са открили поне пет, но останалите две не са потвърдени. Трите суперземи са по-масивни от нашата планета, но са по-малки от Уран и Нептун. Те вероятно са скалисти и са в обитаемата зона, където при подходящи условия може да има течна вода, допълва БТА.

"За първи път откриваме три планети от този вид в обитаемата зона на една система", изтъкна Южната европейска обсерватория. Трите планети са обърнати към звездата си винаги с една и съща страна. Така едната от страните им е постоянно осветена, а другата е винаги в мрак. Затова и денят на планетите там продължава цяла година.