Най-голямата китайска телевизия погна Starbucks 21.10 | 16:59

Според China Central Television цените на предлаганите стоки са прекалено високи

От Лазар Тодоров

China Central Television (CCTV) разкритикува компанията Starbucks заради по-високите цени на продуктите в страната.

Веригата за кафета не е единствената фирма, която китайската телевизия критикува. До скоро нейна жертва беше и гиганта  Apple.

Според доклад на CCTV, излъчен в неделя (20 октомври), средно лате в кафене нa Starbucks в Пекин струва 27 юана (4,43 долара), което е с една трета повече от цената на същия продукт Чикаго.

"Starbucks успява да поддържа високи цени, главно поради сляпата вяра на местните потребители в западните марки", казва пред CCTV Уанг Жендонг, директор на кафе асоциацията на Шанхай.

Ценовата стратегия на Starbucks в Китай - страната, която според компанията ще се превърне във втория най-голям пазар за компанията след САЩ през 2014 г., е зависима от редица разходи на местния бизнес, в това число цена на труда, инвестиции в инфраструктурата, валута, недвижими имоти и др.

Какъв е отговорът на Starbucks, както и още информация вижте в Econ.bg.

Водещи

Най-четени