Наши учени откриха останки от динозаври и зъб от крокодил край Трън 07.08 | 14:15

Освен тях палеонтолозите откриха и няколко големи фрагмента от коруби на костенурки

От iNews.bg

Учени от Геологическия институт при Българската академия на науките (БАН) и Софийския университет откриха  останки на животни , които са обитавали нашите земи преди  повече от 83 милиона години .

Това се случи по време на експедиция "Трън 2023" на палеонтолозите на Националния природонаучен музей при БАН. Мястото е находището на къснокредна гръбначна фауна край Трън, съобщават от Националния природонаучен музей при БАН.

Тазгодишните проучвания в Трънско ще продължат до 11 август, казват от екипа на експедицията. Учените разказват, че сред най-впечатляващите находки са д ва прешлена от едри влечуги, вероятно динозаври , както и още две, все още неопределени кости.

"Освен тях палеонтолозите откриха и няколко  големи фрагмента от коруби на костенурки , както и два частично запазени  зъба - един от крокодил  и един от хрущялна риба. Сред вкаменелостите от безгръбначни животни се открояват и няколко рачешки щипки, една от които е най-едрата, намерена в находището до момента", разказват от музея.