Не повече от 5% са жалбите в туристическия сектор 05.07 | 12:45
Оплаквания за туристически услуги има както от потребители, които са ползвали туристическа агенция, така и от самостоятелно организирали почивката си
![Не повече от 5% са жалбите в туристическия сектор](http://inews.bg/pictures/2426542_1004.jpg)
Оплаквания за туристически услуги има както от потребители, които са ползвали туристическа агенция, така и от самостоятелно организирали почивката си. Сигналите за нарушения и проблеми в този сектор обаче са не повече от 5% от всички жалби по широк спектър потребителски проблеми. Това каза по Euronews Bulgaria Габриела Руменова от "Ние, потребителите". Важно за потребителите е да прочетат внимателно офертата – да проверят какво е включено в предложената цена и кои от останалите услуги може да се окажат задължителни и да се наложи да доплатят на място. След това, да прочетат договора и общите условия към него и да преговарят с търговеца, ако забележат дисбаланс между правата и задълженията на двете страни, както и да проследят издадените им ваучери дали съдържат всички предплатени услуги. "И ако резервираме с туристическа агенция, също може да възникне проблем. Но какъвто и да е той, с който и да било от предоставящите по веригата различните услуги, се обръщаме към едно лице – представителя на туроператора. То трябва да има необходимата професионална компетентност така да организира процеса, че максимално бързо да бъде преустановено евентуалното нарушение или небрежност от страна на предоставящия услугата търговец.", обясни Руменова. Тя разказа и за казус с отмяна в последния момент от страна на хотел на направена самостоятелно резервация през платформа за продажби на стоки и услуги. "Моят апел към потребителите е, когато избират оферта, да не се водят само по цената, а да сравняват всички компоненти, най-вече тези, които са важни за тях. Например, отиват с малко дете – подходящо ли е мястото за него. Ако са чели отзив на възрастни хора, които искат тишина и спокойствие, това може би е мястото на въпросните хора, но няма да е онова за млада компания, която може да иска да празнува и да се весели", каза още Руменова.
По нейните думи, на пръв поглед може да изглежда, че ползването на услугите на турагенции е по-скъпо, но невинаги е така. "Те ползват свои контрагенти, които ангажират много по-рано и затова ползват отстъпки. Така един пакет може да се окаже много по-изгоден, отколкото да си купим всяка една от необходимите ни услуги поотделно. Освен това вече има възможност за сформиране на индивидуални пакети, спрямо нашите потребности. Затова правилният подход е да се сравняват повече и различни възможности.", добави експертът.
Водещи
-
Кирил Петков: Ще следим всяка позиция в регулаторите
Лидерът на "Продължаваме промяната" изрази притеснение, че управляващата коалиция вече е...
10.02 | 18:00
-
„Ергенът“ за пореден път доказа, че е истински феномен в родния телевизионен ефир
Стартът на приключението за Виктор Русинов и Мартин Николов, както и техните индивидуални...
10.02 | 17:40
-
Средната пенсия на предсрочно пенсиониралите се ще е по-висока от редовната
Като брой тези хора са 52 342-ма на фона на над 1 214 000, които са излезли в пенсия като са...
10.02 | 17:20
-
"Възраждане": От НСИ не искат да ни предоставят първичните данни
От "Възраждане" обявиха организирането на национален протест срещу присъединяването на...
10.02 | 16:45
Най-четени
-
Софийски квартали остават без парно и топла вода
Едни от най-честите дела, които потребителите в столицата водят, са с "Топлофикация – София“,...
10.02 | 10:46
-
Хепатолог отсече: Медът е 80% захар - по-вкусен е, отколкото полезен
Също така според Вялов медът съдържа органични киселини, които биха могли да бъдат полезни за...
10.02 | 13:15
-
Нов случай в градския транспорт на София, при който пътник е заложник на шофьора
Оказва се, че случаят не е прецедент и други пътници са преживели същото.
10.02 | 09:59