Оспорвана конкуренция за строежа на 10-километрова отсечка от магистрала "Хемус" 24.08 | 10:00

11 оферти ще се състезават за изпълнението на проекта за 80 млн. лева

От iNews.bg

Значителен брой кандидати привлече търгът, обявен от Агенция "Пътна инфраструктура" за избор на изпълнител за строежа на отсечката от магистрала "Хемус" между Ябланица и Боаза. Обществената поръчка е за изграждане на 9.3 км от магистралата с обявена цена е 80 млн. лева. Отсечката трябва да е готова за 2.5 години.

За изпълнението на проекта ще се състезават 11 оферти. Сред кандидатите са големите български строителни фирми - "ПСТ груп", "Трейс холд", "Агромах", "Геострой", "Хидрострой". Някои от тях, като Главболгарстрой, участват в консорциум с чуждестранен партньор, в случая австрийската "Щрабаг", добре позната на българския пазар за строеж на пътна инфраструктура.

В състезанието участва и гръцката "Актор", има и испанско, италианско и казахстанско присъствие, но то е в консорциуми с български строителни фирми, което е честа практика, за да се докаже опит в магистрални поръчки.

Самостоятелно участват три фирми - "Трейс груп холд", "Иса 2000" и "ПСТ груп". Преобладават обаче консорциумите. Водещите фирми не са изненада - в "Хемус Верде" участва "Автомагистрали Черно море", която напоследък строеше във варненската част на "Хемус". Кандидатства и групата "Геотехмин" на Цоло Вутов, която напоследък изграждаше в партньорство с ГБС "Струма". Благоевградската "Агромах", която също спечели отсечка на западната магистрала, си е намерила италиански партньор. А новата звезда - хасковската АБ, която напоследък взе голяма жп поръчка, е привлякла за опит испанската "Асигния". "Хидрострой" на Велико Желев играе с наскоро придобитата "Водстрой 98", пише "Капитал Дейли".

Критерият за оценка на офертите е икономически най-изгодна оферта. Предложената цена за изпълнение на проектантските работи е с тежест 10 точки, предложената цена за изпълнение на строително-монтажните работи (СМР) и допълнителните разходи в левове без ДДС - 40 точки, а предложените единични цени за изпълнение на СМР в левове без ДДС - 50 точки.

Проектът трябва да бъде изпълнен в съответствие с договорните условия на FIDIC Жълта книга. Планираната скорост по участъка е 140 км/ч според обявлението за търга. Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока, широки по 4 м, две ленти за спиране по 3 м, средна разделителна ивица - 2 м, водещи ивици и банкети.

Предвидено е изграждането на 5 селскостопански подлеза, 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път Брестница - Съева дупка. Ще бъде изградена и етапна връзка при километър 87 с пътя Коритна - Белокопитово.

Паралелно тече търг за препроектиране на други 50 км от Боаза до разклона за Ловеч и Плевен. Участъкът е разделен на три лота - два с дължина 18 км и един от 14 км. Бюджетът за операцията достига 5.1 млн. лева и е осигурен от АПИ. Срокът за изработка на новите проекти е 770 дни, тоест строежът на магистралата след Боаза няма да започне в близките две години. Причината е, че в района около разклона Плевен - Ловеч има тежки участъци, а идеята е да не се минава през планини и да не се правят тунели, обясни във Варна министър Павлова.