Разследват Google за цените на рекламата 23.09 | 10:57

Причината е жалба на Microsoft срещу интернет търсачката

От Кремена Бедерева

Антимонополната служба на Съединените щати започна ново разследване на интернет търсачката Google.

Причината е жалба на Microsoft срещу Google. Според Microsoft търсачката е повишила цената за рекламата спрямо конкурента си с 50 пъти. За това съобщи агенция Bloomberg, позовавайки се анонимни източници. От Microsoft потвърдиха информацията, но не пожелаха да коментират случая.

Според Bloomberg, Антимонополната служба започнала да разследва Google.

Същевременно от Google съобщиха, че не са запознати със случая и отказаха коментар. От компанията  допълниха, че като цяло цените за реклама могат да варират в зависимост от това как e подадена заявката и какво търси потребителят.

По неофициална информация на Bloomberg, за първи път Microsoft се оплакал от Google през 2007 година. Причината за това е, че търсачката е повишила цената на рекламата на Windows Live (предшественик на Bing) с 10 цента до 5 долара.

Враждата между двете компании не е от вчера - Google по аналогичен начин подаде жалба срещу сайтовете на Microsoft MyTriggers.com и Foundem.

Рекламата съставлява основната част от приходите на Google, като през 2010 г. търсачката е спечелила 29,3 милиарда долара, като само от реклама печалбата е 28,2 милиарда долара.

Google смятат, че Microsoft, Apple и Oracle са организирали кампания против Android.

Водещи

Най-четени