След скандала конското месо се върна на мода 22.02 | 16:00

Няма лоша реклама, сочи ръстът в продажбите

От Ралица Стоянова

Скандалът с конското месо, разразил се в Европа през последните седмици, доведе до 15-процентов ръст в продажбите му във Франция - една от засегнатите държави.

Извилите се опашки пред месарниците, предлагащи конско месо, нагледно доказаха аксиомата, че няма такова нещо като лоша реклама, коментират британският вестник "Гардиън".

Не всички обаче спечелиха от тази ситуация. От началото на скандала търсенето на замразени храни във Франция е намаляло с 5%.

Според Дание Адам – френски месар, специализирал се в обработката на конско месо, публичността е накарала хората да си спомнят за него като за опция, която да сложат на трапезата си, пише Econ.bg. 

Във Франция масовата консумация на конско месо датира от 18 век. В продължение на векове то е било евтината храна на френската работническа класа. Най-големи количества конско месо продължават да се консумират в североизточната част на страната, известна с въгледобивната си промишленост. От 80-те години насам обаче консумацията на месото намалява.

В момента близо 16% от френските домакинства купуват конско месо, което през последните години отново набира популярност, въпреки призивите на природозащитничката Бриджит Бардо. Производителите днес таргетират основно женската аудитория, рекламирайки продуктите си от конско месо като полезна и диетична храна с ниско съдържание на мазнини и холестерол.

Скандалът с конското месо се разрази, след като такова беше открито в замразена лазаня с телешко месо, предлагана във френски вериги магазини.

Водещи

Най-четени