Столичните общински съветници се хванаха за гушите 14.03 | 13:38

Приходите на София от реклама предизвикаха жесток скандал

От Елена Кирилова

Столичните общински съветници се скараха за приходите от реклама на София, съобщава БТА.

Споровете започнаха по време на обсъждането на касовото изпълнение на бюджета на Столична община към 21 декември 2012 г. Ген. Атанас Атанасов от ДСБ обяви, че всички в столицата знаят, че приходите на частните оператори от реклама възлизат на около 10 хил. лева. Столична община пък получава около 2 млн. лева.

Атанасов е категоричен, че не може десетки милиони да бъдат "подарявани” на двама души, които държат рекламата на София. По думите му това се случва, защото по този начин се осигурява "медиен комфорт” на общината.  

С обвинение, че се купува медийно време чрез договори за реклама, излезе и Георги Кадиев от БСП. Според него организирането на рекламата по този начин е истинско престъпление към столичани, а ежегодно стотици милиони не могат да влязат в общинския бюджет именно поради лошото му изпълнение.

Желю Бойчев смята, че мнозинството на ГЕРБ предпочита интересите на големите корпоративни играчи и не се съобразява с този на гражданите. Той е категоричен, че в сферата е създаден монопол за 10 години напред, а градът е бил ощетен с няколко милиона лева.

Председателят на Столичния общински съвет Елен Герджиков отвърна на нападките, посочвайки, че конкурсът за реклама е проведен съгласно решение на общински съвет. Герджиков пожела опозицията да сезира прокуратурата, ако има доказателства за посочените нарушения. На същото мнение е и столичният кмет Йорданка Фандъкова.

По думите й Атанасов се е доказал в хвърлянето на обвинения и заплахи. На обвинението в осигуряването на медиен комфорт Фандъкова отговори, че подобно нещо няма, а всичко направено се качва на сайта на Столична община и е публично достъпно.

Водещи

Най-четени