Социалната отговорност - възможност за бизнес печалба 08.11 | 12:45
Джейсън Сол дава пет съвета как да преобърнем благотворителността в изгода
Все повече бизнесмени отделят значително време и средства за социална дейност и благотворителност. Според проучване на един от известните специалисти в областта Джейсън Сол дори големите американски корпорации все още действат на принципа „така трябва“ или „задължени сме“, когато развиват социална дейност, вместо да преобърнат позитивите от дадено дело в бизнес печалба.
В новата си книга „Социална иновация“ Сол дава пет съвета как бизнесът може чрез иновативни стратегии да превърне социалната дейност в „стойност“, която решава проблеми, пише Good.is.
Съвет номер едно – печелете от продукти и услуги на вторични пазари. Фокусирайте се върху пазари, които не носят печалба на никой досегашен продукт. За пример авторът сочи програмата на Wal Mart за изписване на рецепти за 4 долара.
Съвет номер две – завладейте новите пазари по заобиколни начини. Най-големите пречки пред завземането на нова пазарна територия в днешно време са социални – липса на кадри, бедност, недобра инфраструктура, необразовани потребители. За пример се сочи Tesco, която наскоро атакува по-бедните райони в САЩ с вериги магазини за плодове и зеленчуци, в които клиентът се разплаща посредством устройство за снемане на пръстов отпечатък.
Съвет номер три – установете емоционална връзка с потребителите. В днешно време малко са областите, където е възможно лесно да излезеш с уникално предложение – обикновено пазарът е наситен с много продукти с близко като градация качество. Затова е нужно да обърнете внимание върху емоционалната стойност на продукта си – примерът тук е Pampers и партньорството с Unicef и инициативата купете си Pmapers, осигурете ваксинация срещу тетанус на едно дете от Третия свят.
Съвет номер четири – развитие на собствени кадри. Много компании се оплакват от днешното образование, затова е по-добре да вземат нещата в свои ръце и да влязат директно в битката. Примерът в лицето на Cisco го доказва – американската технологична компания създаде академия, в която деца от по-бедни семейства се обучават за мрежови специалисти.
Съвет номер пет – въздействайте чрез обратна психология. Пример тук е търговията с въглеродни емисии – вместо да се лобира срещу даден проблем пред политиците, проблемът се превръща в печалба и за обществото, и за бизнеса.
Водещи
-
Димитър Ганев: Търсенето на политическа алтернатива е гигантско
Формулата на 51-вото Народно събрание е 7+2, смята
13.10 | 18:00
-
Софийският маратон: Кенийци на първите две места, мароканец на трето
Шедрак Кимайо е големият победител
13.10 | 17:40
-
„Ергенът” се отлага за другата есен?
В телевизията са се разочаровали от рейтинга на новото си шоу за оцеляване „Островът на 100-те...
13.10 | 17:20
-
Кеворк Кеворкян: Силикон
13.10 | 17:00
Най-четени
-
Църквата почита големи мъченици за Христовата вяра
Не се обличайте в черно и не се хвалете с постижения, за да не си навлечете неприятности
13.10 | 10:40
-
Маричков не се е спънал, според Валди Тотев
По думите на пианиста на "Щурците" той е бил безпомощен и залитал около 5 метра, преда да...
13.10 | 10:00
-
Земетресения разлюляха Турция и Сърбия рано сутринта
Трусът в Сърбия е усетен в Благоевград и София
13.10 | 09:30
-
Ще се разберат ли този път политиците?
Социлогът Първан Симеонов и политологът Димитър Ганев с коментар дали ще имаме правителство...
13.10 | 14:00