Пистата "Сузука" остава във Формула 1 до 2012 г. 09.03 | 17:05

Легендарното съоръжение ще продължи да приема Гран при на Япония, но въпросът е докога?

От iNews.bg

Пистата "Сузука" ще продължи да приема Гран при на Япония във Формула 1, след като контрактът на съоръжението бе удължен до 2012, бе потвърдено днес.

"Сузука" е често определяна като едно от най-сериозните предизвикателства за всички пилоти в света, а досегашният договор на пистата с Формула 1 изтичаше след края на този сезон. За първи път Гран при бе проведено там през 1987, но дори и по-старите и утвърдени съоръжения вече се намират в яростна борба с новите писти, които разполагат и с далеч по-обемни бюджети.

Смята се, че организаторите на Гран при в Китай, Бахрейн, Абу Даби, Корея или Индия са в състояние да плащат между 30 и 50 милиона паунда годишно, за да се ползват с привилегията да домакинстват на стартове от Формула 1. Тези мероприятия са активно подпомагани и от властите в съответните страни, които умело използват случая, за да извлекат политически дивиденти в глобален аспект.

Далеч по-сложно е при притежаваната от Хонда "Сузука", която също както и британската "Силвърстоун", не се ползва с подкрепата на правителството и трябва сама да спонсорира присъствието си в календара. И въпреки, че договорът на японската писта с Формула 1 бе удължен до 2012, съмненията за бъдещето й в дългосрочен план остават налице.

Положението на "Сузука" бе утежнено допълнително и от факта, че японското участие във Формула 1 намаля значително в последно време. Хонда изтегли своя отбор от "кралските гонки" в края на 2008 г., а Тойота стори същото само година по-късно.

Доставчикът на гуми "Бриджстоун" също вече не е част от семейството на Ф1, слагайки край на 14-годишното си участие в спорта и бивайки заменен от "Пирели". И въпреки, че пилотът на Заубер Камуи Кобаяши е една от изгряващите звезди в света на високите скорости, самият той чувства сериозни трудности в намирането на спонсори в родината си.

Водещи

Най-четени