Розберг спечели исторически полпозишън за Мерцедес 20.04 | 15:14

Германецът се пребори с конкуренцията на Себастиан Фетел и Фернандо Алонсо

От Даниел Любомиров

Нико Розберг донесе изненадата на квалификацията преди Гран при на Бахрейн, като грабна полпозишън и за втори пореден път болид на Мерцедес ще поведе колоната във Формула 1 тази година.

Германският състезател на "сребърните стрели" направи впечатляващ финален бърз тур на пистата "Сахир" и спря хронометрите на 1:32.330 минути. Така той се справи с конкуренцията на Себастиан Фетел и Фернандо Алонсо, които ще стартират след него на решетката.

Мерцедес за първи път от 1955-та година има щастието да запише два поредни полпозишъна във Формула 1.

4-то време даде Люис Хамилтън, но той ще претърпи наказание с 5 места по-назад. Причината е смяна на скоростната кутия в болида му, тъй като той повреди своята по време на третата свободна тренировка и екипът на Мерцедес нямаше друг избор.

Марк Уебър завърши 5-ти в квалификацията, но също ще изтърпи санкция - с 3 места заради предизвикаване на катастрофа с Жан-Ерик Верн в миналото Гран при на Китай преди седмица.

Фелипе Маса се облагодетелства от тези санкции и ще стартира 4-ти на решетката утре, въпреки че даде 6-то време.

Пол Ди Реста успя да пребори конкуренцията на съотборника си във Форс Индия Адриан Сутил и завърши 7-ми в квалификацията. И двамата пилоти на този тим ще стартират с по 1 място по-нагоре.

Кими Райконен се задоволи с 9-то време, но ще започне 8-ми заради наказанието на Уебър. Дженсън Бътън беше 10-ти в квалификация 3, но също ще дръпне с 1 позиция утре.

В рубриката на Sporta.bg "Формула 1 фанатик" можете да видите всички най-важни цифри, факти, юбилеи и рекорди в Бахрейн преди тазгодишното издание на състезанието.

Квалификация 1

Очаквано никой от фаворитите не бързаше да излезе на пистата и през първите 8 минути не видяхме болид нито на Ферари, нито на Ред Бул или Лотус. Първите записани времена бяха на Жан-Ери Верн, Гутиерес и Хюлкенберг, но те не се доближаваха до границата от 1:33 минути, която се очакваше да бъде нормална за сесията.

Розберг и Грожан първи полетяха на трасето от големите отбори и с твърдите гуми окупираха челото именно с време от порядъка на 1:33 минути. МакЛарън демонстрираха реализъм (или липса на увереност), когато пратиха Серхио Перес на пистата направо с медиум консистенциите на Пирели. Същата тактика предприеха пилотите на Ред Бул, като Марк Уебър знаеше, че каквото и да направи, ще изтърпи наказание от 3 места.

Заключителните 4 минути предложиха доста интересни данни за състоянието на болидите - Уебър се оказа с 1.088 секунди по-бавен от временния лидер Алонсо, който беше с твърдите гуми. Фетел се нареди втори 120 секунди преди края на К1, но все пак бе с 0.449 по-бавен от Ферари-то.

Изненадващо Даниел Рикардо за малко да не се класира за К2, въпреки че преди седмица стартира от 7-ма позиция.

От квалификация 1 отпаднаха: Пастор Малдонадо (Уилямс), Естебан Гутиерес (който има наказание) (Заубер), Шарл Пик (Кейтъръм), Жул Бианки (Маруся), Гийдо ван дер Гарде (Кейтъръм), Макс Чилтън (Маруся).

Квалификация 2

В началото на втората част стана ясно, че Ред Бул предпочитат да запазят повече комплекти от твърдите гуми за състезанието, защото болидите им поддържат по-добро темпо с тези консистенции.

Именно Фетел и Уебър записаха първите бързи обиколки, като германецът бе с половин секунда по-бърз от съотборника си и спря хронометрите на 1:33.471 минути отново с медиум гумите. Форс Индия отново загатна потенциала си с летящ тур на Ди Реста - 1:33.335 също с по-меките консистенции.

"Сребърните стрели" си възвърнаха чат от самочувствието преди финалната част на квалификацията с великолепни обиколки - Хамилтън се нареди 4-ти, а Розберг бе по-бърз с близо половин секунда от Алонсо и за първи път записа обиколка под 1:33 минути - 1:32.867!

120 секунди преди края и двата болида на МакЛарън не бяха в топ 10, за разлика от тези на Форс Индия. Розберг, Алонсо, Хамилтън и Ди Реста бяха на върха и останаха в бокса си, защото бяха сигурни в прогреса си напред.

Уебър направи последна летяща обиколка и излезе втори 60 секунди преди края, а Фетел се понрави с 1:32.746 минути време. Битката за място в топ 10 се водеше между Сутил, болидите на Лотус, МакЛарън-ите и Даниел Рикардо.

Драмата на последните мигове от обиколките беше пълна - Грожан не успя да се пребори с Бътън, и двата болида на Форс Индия оправдаха очакванията и се класираха за К3, докато Перес отново остана извън топ 10.

От квалификация 2 отпаднаха: Ромен Грожан (Лотус), Серхио Перес (МакЛарън), Даниел Рикардо (Торо Росо), Нико Хюлкенберг (Заубер), Валтери Ботас (Уилямс), Жан-Ерик Верн (Торо Росо).

Квалификация 3

Настъпи времето за битката на тактика и стратегия с мисъл за утрешната надпревара. Първите болиди на пистата бяха Розберг и Хамилтън, който знаеше, че ще бъде наказан с 5 места. Алонсо също се присъедини към тях, този път с медиум гумите.

Фетел и Уебър стояха в гаража през първите минути, намеквайки, че ще изразходят новия комплект гумите си само за една летяща обиколка и ще разчитат на здравите си нерви, за да постигнат добър резултат.

След като Розберг, Алонсо, Хамилтън и Ди Реста записаха един бърз тур, се прибраха в бокса и на пистата стана пусто, защото явно никой не искаше да излиза на трасето по-рано от 2:30 минути преди края на сесията.

Дори по-рано - 3 минути преди края - Уебър се появи на "Сахир" за първи път, а Маса предизвика истински шок в падока, защото излезе с твърди гуми! 90 секунди преди финала на квалификациите всички коли бяха на трасето, за разлика от преди седмица.

Уебър направи две грешки в обиколката си и щеше да съжалява, защото имаше и наказание. Розберг записа великолепно време - 1:32.320 и даде заявка за полпозишън, което не можа да подобри дори Фетел.

Алонсо също имаше шанс да се пребори за първа позиция, но направи грешка в последния момент и се прибра в бокса, задоволявайки се с трето време. Така Розберг донесе втори пореден полпозишън за Мерцедес през 2013-та година и първи за себе си в Бахрейн!

Водещи

Най-четени