Фетел отново отвя конкуренцията и триумфира в Гран при на Индия 30.10 | 13:30

Световният шампион необезпокояван спечели скучната надпревара на "Буд Интернешънъл"

От Даниел Любомиров

Световният шампион Себастиян Фетел записа 11-тата си победа през сезона във Формула 1, след като по никакъв начин не бе поставен под напрежение в оказалото се доста безинтересно Гран при на Индия. Немецът бе безкомпромисен лидер от началото до края на пистата "Буд Интернешънъл", но и по никакъв начин не индикира, че би желал да помага на съотборника си Марк Уебър да завърши годината на второ място при пилотите.

Австралиецът иначе успя да се пребори единствено до четвъртото място, след като стратегията му го предае в последното спиране в бокса и той предостави шанс на Фернандо Алонсо да заеме последното стъпало на подиума. Втори финишира Дженсън Бътън, с което допълнително загатна, че е истинският фаворит за подножието на върха в генералното подреждане на състезателите.

Пети завърши Михаел Шумахер, изпреварил съотборника си Нико Розберг в заключителните обиколки чрез по-мъдро последно спиране в бокса. Седми остана Люис Хамилтън, който бе блъснат от Фелипе Маса и в резултат на това успя да спечели само 6 точки от Гран при-то, докато бразилецът отпадна. Осми се нареди Хайме Алгерсуари, следван от Адриан Сутил и Серхио Перес.

Така в класирането при пилотите Себастиян Фетел вече има 374 точки, а Дженсън Бътън - 240. Алонсо поддържа интригата със своя актив от 227, а четвърти е Уебър с 221. Хамилтън вероятно загуби реалните си шансове да се намеси в борбата за подножието на върха, защото има само 202 пункта.

Стартът

Фернандо Алонсо стартира много агресивно и постави Марк Уебър под напрежение на първия завой, но задните гуми на Ферарито не успяха да влязат в завоя и от това се възползва Дженсън Бътън. Британският пилот на МакЛарън се придвижи на трето място, но бързо успя да се справи с конкуренцията на австралиеца пред себе си и излезе втори. Междувременно Люис Хамилтън загуби петата си позиция за сметка на Фелипе Маса още на първия завой. Михаел Шумахер направи великолепен старт и се нареди на осмо място, след като беше 11-ти в началото.

Постепенното разкъсване на топ 10

Единственият сериозен двубой на пистата в първите 10 обиколки бе този между Уебър и Бътън, като пилотът на Ред Бул непрекъснато се стремеше да поддържа дистанция под 1 секунда. Дори с помощта на подвижното задно крило обаче австралиецът не можеше да си върне втората позиция. Все пак, този дуел позволи на лидера Фетел да натрупа аванс от около 5 секунди на върха и спокойно да се откъсне напред. Алонсо изоставаше от Уебър с около 2.7 секунди, а Хамилтън от Маса - почти със същия резултат.

Битката за последните места в точките

Двамата пилоти на Торо Росо загубиха позициите си на старта, но успяха да се справят с конкуренцията на Адриан Сутил и последователно го изпревариха, за да заемат отново местата - Буеми стана 9-ти, а Алгерсуари - 10-ти.

Първи спирания в бокса

Фаворитите решиха да вкарат екшън в иначе спокойното състезание, като влязат в бокса едновременно - Уебър, Алонсо и Хамилтън смениха меките си гуми с друг комплект. Единствено Уебър обаче нямаше проблеми да заеме третото си място след това, защото Алонсо излезе в наситен трафик и трябваше да се справя с Алгерсуари и Шумахер.

Маса също заложи на нов комплект меки гуми и на излизане се включи в борбата между Шумахер и Алонсо. Седемкратният световен шампион в крайна сметка предаде позицията си на пилотите на Ферари, влизайки в бокса на свой ред.

Бътън и Фетел спокойно направиха първите си питстопове и се завърната на трасето необезпокоявани с новите си меки консистенции.

След въртележката на боксовете никой не спечели и не загуби места в топ 8, като Алгерсуари и Буеми трябваше да почакат Бруно Сена и Хейки Ковалайнен да спрат в бокса, за да заемат 9-та и 10-та позиция.

Равносметка от първия питстоп

Топ 6 се откъсна значително пред конкурентите, като седмия Розберг изоставаше с 15 секунди от шестия Хамилтън. Междувременно Фетел първи слезе под 1:30.000 минути за обиколка, с което загатна, че трудно ще позволи на Бътън да го застраши. Уебър пък постепенно се отдалечаваше от британския пилот на МакЛарън на трето място, но не бе притесняван особено от четвъртия Алонсо, който бе на дистанция над 3 секунди. Единствено Хамилтън можеше да се бори за по-горно място, след като влезе в зоната на DRS с пасив, по-малък от секунда спрямо петия Фелипе Маса.

Пореден епизод на сблъсъка Хамилтън vs. Маса

На втората зона за подвижно задно крило Хамилтън напредна от вътрешната страна на Маса и опита да го задмине, но бразилецът реши да притисне МакЛаръна. В резултат на тази маневра двата болида се сблъскаха, Ферарито излезе от пистата, а Хамилтън повреди носа на колата си. Двамата влязоха в боксовете си, а Люис изезе на 9-то място.

Маса получи наказание да мине през питлейна, заради причиняване на катастрофата, последва още един негов питстоп за смяна на предното крило. В последствие обаче се оказа, че той има проблем и със скоростната кутия и всъщност прекрати участието си в състезанието.

Спиранията за твърди гуми

Към края на състезанието вече Уебър реши да заложи на твърдите гуми и влезе в бокса, за да ги смени. Алонсо реши да остане на пистата по-дълго и на свой ред заложи на твърдия стинт от трето място, с което си спечели позиция, но оставаше да се види дали Ферарито ще даде по-добри показатели с тези гуми на Пирели.

Последни обиколки

Фетел се отправи към необезпокояваната си победа, а Бътън поддържаше разликата около 5 секунди. В същото време Алонсо изглеждаше сигурен за третото си място, тъй като Уебър имаше идентично темпо с неговото, а пасивът му бе повече от 3.2 секунди. Шумахер излъга Розберг за петата позиция с последното си спиране в бокса, а Хамилтън успя единствено да се добере до 7-мото място. Топ 10 допълниха Алгерсуари, Сутил и Перес.

Водещи

Най-четени