Фетел с първа победа за годината 22.04 | 17:01

Световният шампион поведе в класирането при пилотите, Лотус видя и двамата си състезатели на подиума

От Даниел Любомиров

Себастиян Фетел постигна първата си победа за сезон 2012 и напомни на феновете на Формула 1 за славата си от миналата година, когато доминираше изцяло по пистите на "Кралските гонки".

Вчера двукратният световен шампион спечели пол позишън, който днес успя да превърне в блестяща и убедителна победа на трасето "Сахир" в най-дискусионното и проблемно Гран при от календара за 2012-та година.

Освен почестите заради безупречното си каране, Фетел ще бъде награден с лидерство в класирането при пилотите след 4 кръга от сезона. Немският пилот на Ред Бул вече има 53 точки и изпревари съперниците си от МакЛарън, които нямаха поводи за усмивки в Бахрейн.

На втора позиция завършиха болидите на Лотус - Кими Райконен не можа да развенчае Фетел за първото място, но се задоволи с 18 точки, докато Ромен Грожан също впечатли и финишира трети.

Марк Уебър направи добро състезание и завърши 4-ти, следван от Нико Розберг, Пол Ди Реста и Фернандо Алонсо, който удържа 7-мото място, въпреки агресивните атаки на Люис Хамилтън. Фелипе Маса този път влезе в зоната на точките, финиширайки 9-ти, а топ 10 запълни Михаел Шумахер, който започна Гран при на Бахрейн от 22-ра позиция.

Новият лидер в класирането при пилотите е Себастиян Фетел с 53 точки, следван от Люис Хамилтън с 49 и Марк Уебър с 48. Дженсън Бътън бе принуден да прекрати участието си в състезанието в предпоследната обиколка, което го оставя с 43 точки на 4-то място, колкото е активът и на Фернандо Алонсо.

Нико Розберг е вече с 35 точки, а Кими Райконен има 34, докато съотборникът му в Лотус Ромен Грожан събра 23. Десетката се запълва от Серхио Перес с 22 и Пол Ди Реста с 15.

Стартът

Фетел успя да ускори по-добре по правата, в сравнение с прекия си конкурент за първото място Люис Хамилтън. Двамата успяха да избегнат сериозното раздвижване в класирането в по-задните места - Бътън претърпя истински кошмар и остъпи пред фамозния старт на Ромен Грожан и Фернандо Алонсо, които натрупаха най-много позиции.

Испанецът се движеше пети, а Грожан - 3-ти, въпреки усилията на Уебър да го задмине във втората обиколка. Розберг изглеждаше по-бърз от колите пред себе си, но не можа да намери пролука за нападателна маневра в гъстия трафик на старта.

Ранните първи спирания в бокса

Хамилтън и Уебър бяха първите, които направиха питстоп, но механиците на МакЛарън направиха идентична грешка с тази в Китай, когато пострада Бътън. Лявата задна гума на Люис не беше завинтена навреме и той загуби ценни секунди в бокса.

Веднага след излизането си Хамилтън (който бе изпреварен от Уебър) беше изтласкан извън пистата от Розберг - нещо, което нямаше да остане като изолиран инцидент с участието на пилота на Мерцедес. Немският състезател обаче се оплака сериозно от поведението на съперника си в този момент по тим радиото си.

Прогресът на Лотус

Към 15-ата обиколка Райконен направи най-бърз тур и заслужи третата си позиция, точно зад лидера Себастиян Фетел. Вероятно ключът към прогреса на световния шампион с Ферари от 2007-ма година беше агресивната стратегия на тима му - той залагаше на меки гуми от самото начало на надпреварата - до 20-ата обиколка Кими беше единственият от топ 7 с по-бързата консистенция на Пирели.

Възход на Ди Реста

Пол Ди Реста направи фантастична маневра в 22-ата обиколка, за да изпревари Перес и Малдонадо и да се нареди 10-ти на решетката. След въртележката при спиранията в бокса на съперниците му той съумя да прогресира чак до 4-тото място, но в 28-ия тур Марк Уебър с по-свежите си гуми се възползва, за да задмине британеца.

Проблемите на Хамилтън и Алонсо

Алонсо ръкомахаше в 27-ата обиколка, след като бе изнесен от пистата след съревноваване с Розберг - отново пилотът на Мерцедес участваше в подобна ситуация на трасето, но този път изглеждаше, че той е причината за трудностите на испанеца с Ферари.

Хамилтън пък се озова 11-ти след злощастния си питстоп, но не можеше да намери достатъчно сцепление, за да задмине болидите пред себе си, въпреки минималните разлики между него и състезателите в топ 10.

Неуспехът на Райконен срещу Фетел

Райконен излезе на втора позиция след поредните единични спирания в бокса на някои пилоти - това му позволи да стопи аванса на Фетел и да го притисне значително. Финландецът обаче не можа да задмине лидера в класирането дори с помощта на подвижното си задно крило.

Към 43-ата обиколка и двамата пилоти на Лотус прекъснаха сериите си от бързи отделни сектори, което индикираше, че от тима искат да се подсигурят с записването на 2-ро и 3-то място след края на Гран при-то. Това означаваше, че Фетел можеше да се впусне към победата с по-малко напрежение зад себе си.

Класирането преди заключителните 10 обиколки:

1.Фетел 2. Райконен 3. Грожан 4. Уебър 5. Ди Реста 6. Розберг 7. Бътън 8. Алонсо 9. Хамилтън 10. Маса 11. Шумахер

Финални турове на пистата "Сахир"

По всичко изглеждаше, че Фетел ще задържи аванса си на върха пред Райконен, защото въпреки опитите на финландеца отново да се доближи до световния шампион, разликата се движеше около 2 секунди. Пилотът на Ред Бул нямаше особени трудности да поддържа темпото си и не се виждаше как може да бъде провокиран за грешка.

Розберг се пребори за 5-ата позиция след успешен втори опит да задмине Пол Ди Реста с помощта на задното си крило в 53-ата обиколка.

В последните два тура най-интересен бе стрмежът на Хамилтън да изпревари Алонсо за 7-мото място, но в крайна сметка британецът не успя да спечели малко повече точки за класирането си.

Бътън пък разочароващо трябваше да се прибере в бокса в предпоследната обиколка и да се откаже от състезанието си, след като проблеми в болида му го пратиха на 13-та позиция.

Водещи

Най-четени