2011 – годината на мобилния Facebook 26.01 | 15:08

Aктивността на мобилните потребители е двойно по-голяма

От Нели Минчева

Основният фокус в развитието на Facebook през 2011 ще е мобилното присъствие. Това каза технологичният директор на компанията Брет Тейлър по време на конференция в Сан Франциско, посветена на мобилните апликации.

"Мобилните телефони са основният фокус за платформата ни тази година", подчертава той, цитиран от Forbes.

Тейлър отбелязва, че употребата на Facebook от мобилен телефон е най-бързо растящата част от бизнеса на компанията. Това се отнася както до брой потребители (в момента социалната мрежа има общо 200 млн. членове), така и до употреба.

По думите му активността на мобилните потребители е два пъти по-голяма от тези, който влизат в профила си от компютър.

Пред развитието на мобилния Facebook обаче все още стоят редица предизвикателства, признават от компанията. Най-голямото според Брет Тейлър е фрагментирането сред различни мобилни устройства и платформи.

Понастоящем, когато социалната мрежа ъпдейтва сайта си, трябва да обнови не само Facebook.com, но също и своите мобилни сайтове, както и приложенията си за iPhone, Android и Blackberry.

За да разреши този проблем групата усилено инвестира в HTML5, нов уебстандарт, чрез който се надява да унифицира функционирането на Facebook на всички мобилни платформи.

Междувременно фирмата се опитва да разшири мобилното си присъствие и на телефоните, които не са смартфони, с цел да спечели повече потребители от външни на САЩ пазари, в които се използват главно по-евтини апарати.

Водещи

Най-четени