25% от медийната комуникация минава през интернет 04.04 | 13:24

82% от хората забелязват рекламите върху смартфона си

От iNews.bg

Как да използваме най-ефективно и разумно потенциала на платформата за онлайн реклама Google AdWords и какво ще спечели бизнесът ни, ако се насочим към този инструмент? На тези и други въпроси се опитаха да отговорят водещи маркетингови специалисти по време на провелият се вчера (3 април) семинар "Ефективната реклама в Google AdWords™". iNews е медиен партньор на събитието.

Специален гост на събитието бе Норбърт Симионеску – експерт по онлайн реклама и член на екипа на Google Румъния.

Първи обаче взе думата специалистът по онлайн маркетинг Ясен Дамянов. Сред първите съвети на Дамянов към рекламодателите в залата бе да използват максимално възможностите на Google AdWords, която се състои от два основни компонента – познатата мрежа за търсене и т.нар. дисплей мрежа. Последната представлява мрежа от сайтове, които са отделили място за реклами от AdWords. В нея освен текстови реклами и банери могат да се използват и рекламни видео клипове.

По време на презентацията си Дамянов обясни защо е добре да се рекламира през Google AdWords. Основната причина според него се крие в голямата ефективност на този рекламен канал, който се стреми да привлече максимален трафик към сайта на клиента. Освен това системата предлага екстри като пълен контрол върху рекламните разходи на дневна база, което позволява ефективно планиране на рекламната кампания.

Не е за пренебрегване и фактът, че рекламодателят прави разходи, само когато потенциалният потребител кликне върху рекламата.

Силата на Google AdWords се крие и във възможността за целевото таргетиране на потребителите както по локация (държава, град) и език, така и в определени дни на седмицата. Услугата позволява да настроите акаунта си така, че рекламите ви да се появяват в определени часове на деня – например след работно време, когато потребителят има време да отвори сайта ви и да разгледа предложенията ви.

Този насочен трафик е подходящ както за онлайн, така и за физическите магазини, които да предлагат насочено всеки от продуктите на потребителя, подчерта Ясен Дамянов. В този ред на мисли Google AdWords e полезна и като подкрепа на рекламните кампании, които минават основно през други канали – телевизия, радио, печатни медии и пр.

Дамянов наблегна и на важността на Дисплей мрежата, която може да се използва за таргетиране на специфична аудитория с точно определен профил. Дисплей мрежата е подходяща и за т.нар. ремаркетинг – възможност за достигане на определен тип аудитория, която вече е посетила сайта ви.

По време на презентацията си Ясен Дамянов, насочи вниманието и към няколко важни момента, с рекламодателите, които искат да използват Google AdWords, трябва да са наясно:

  1. Доброто класиране на резултатите при търсене да гарантира трафик към сайта ви. Затова се стремете да съчетавате максимално балансирано AdWords с органичното търсене.

  2. Дори първа позиция в органичните резултати може да се окаже недостатъчна. При някои случаи рекламите, които Google разполага отгоре или отстрани, могат да изместят първите позиции на органичните резултати от вниманието на потребителя. За това е нужно да се да се открие правилният баланс между използването на AdWords и позициониране в органичните резултати.

  3. Подбирайте внимателно ключовите думи и фрази, така че те да са максимално релевантни, и ги групирайте в отделни групи за съответното рекламно послание. Възможно е да сте пренебрегнали много от ефективните ключови фрази, които са близки по значение. Важно е ключовите думи да се идентифицират а не да се измислят!

  4. Използвайте възможностите на кирилица и латиница – в България отделните продукти се търсят и по двата начина. Затова трябва да се прецени кой вариант работи по-добре.

  5. Следете онлайн активността на конкурентите си. Много е вероятно те да следят вашата и така да са с крачка пред вас, обирайки голяма част от потенциалните ви клиенти.

  6. Синхронизирайте AdWords с Google Analytics. Така ще разполагате с важни статистически данни за броя конверсиите, кои ключови думи носят максимални продажби и др.

След презентацията на Ясен Дамянов думата взе Норбърт Симионеску, който припомни на публиката, че основната мисия на неговата компания е да организира информацията и да я направи универсално достъпна и релевантна за потребителите.

Експозето на румънския специалист включи и кратък обзор на развитието на технологиите през вековете – от появата на печата, през електричеството до навлизането на социалните мрежи в интернет, които за последните 10 години успяват да изпреварят по популярност радиото и гонят тази на телевизията.

Така днес 25% от медийната комуникация при средния потребител минава през интернет, обясни той.

Симионеску засегна и темата за рекламата през мобилните телефони и приложението на AdWords там. Той изнесе данни, според които 82% от хората забелязват рекламите върху смартфона си – най-вече заради по-малкия (и често по-качествен) екран и улесненото разглеждане на страниците.

В случая представителят на Google наблегна, че за мобилния маркетинг е важно рекламодателят да разполага с максимално оптимизиран сайт. Ако сайтът му не настроен както трябва, това би довело до излишни разходи и най-вече до разочарование сред клиентите, които навигират в големи и тромави сайтове. Освен това информацията на целевата страница (на която потребителят бива насочен след кликване върху банера) трябва е с достатъчно релевантна на рекламирания продукт. В противен случай това също би довело до разочарование и отдръпване.

В презентацията си Симионеску застъпи мнението на Ясен Дамянов, че стратегията на рекламиране трябва да е кумулативна. Рекламодателят трябва да може умело да лавира между Google Adwords, органичното търсене и ползването на социалните мрежи, ако иска кампанията му да се увенчае с успех.

Той даде на присъстващите и някои практически съвети. Един от тях бе използването на различни екстри като разширения, показващи физическата локация на търговския обект (ако има такава). Подобни "кукички" увеличават броя на кликванията (CTR), което от своя изкачва рекламата на предни позиции при търсене и намалява общите разходи на ползващия AdWords.

Свои презентации на събитието направиха още и Станислав Димитров, Александър Георгиев и Георги Георгиев. Димитров разказа за статистиките в платформата и даде ценни съвети кое, как и къде да следим, чрез своя интересен анализ на инструментите на Google AdWords™, Conversion Tracking, AdWords Editor™.

Александър Георгиев, който е собственик на компания за интернет реклама, даде примери за добре организирани и ефективни реклами. Той посъветва още и как да оптимизираме кампаниите си и разказа за често срещаните грешки, както и за допълването, паузирането и A/B тестинг.

В своята презентация Георги Георгиев запозна аудиторията с измерването на резултатите. Той обясни как да направим оптимизация за онлайн магазини, и как да проследим на поведението на потребителите. Георгиев управлява рекламни кампании в Google AdWords™ за клиенти от България и чужбина.

Водещи

Най-четени