84% от собствениците на iPhone са лоялни към марката 25.11 | 16:21

Успехът на Apple се дължи както на качествата му, така и на умелия маркетинг

От Георги Георгиев

Когато става въпрос за лоялност на пазара на смартфони, изглежда, че Apple e отново доста пред конкурентите си. Резултатите от проучване на изследователската компания GfK показват, че 84% от притежателите на iPhone биха избрали нова версия на смартфона на Apple, когато тръгнат да сменят телефона си, информира Digital Trends.

За сравнение - при потребителите на телефони с Аndroid, този процент е 60, а сред собствениците на Blackberry - той e спаднал до 48%. Една от основните причини за спадналото доверие към Blackberry е техническият срив от миналия месец, който остави потребителите на RIM, без възможност да изпращат текстови съобщения и имейли.

Като цяло изследването на GfK показва, че 64% от потребителите възнамеряват да запазят лоялността си към марката на притежавания от тях смартфон като тенденцията е, че става все по-трудно за конкуренцията да спечели доверието им.

Разбира се, винаги съществува възможността някой от играчите да пусне нов хитов продукт, (какъвто беше iPhone при появата си през 2007 г.) и така да изложи на риск позициите на останалите производители.

За мнозина успехът на Apple се дължи на "умния" маркетинг, който окуражава потребителите да градят емоционална връзки със своите продукти. Несъмнено успехът на iPhone се дължи и на неговите характеристики.

Макар че не е първият смартфон на пазара, за мнозина iPhone бе първият наистина "умен" телефон.

Всяка компания обаче много ясно осъзнава, че не може да лежи върху лаврите си, когато става въпрос за лоялността на клиентите. Тя постоянно трябва да бъде печелена и всеки провал кара потребителите да гледат в друга посока (като ясно го доказа случаят с RIM).

За своето изследване GfK са интервюирали близо 4500 потребители от големите западноевропейски държави, Бразилия, САЩ и Япония.

Водещи

Най-четени