Google се доближава до социалното търсене 31.03 | 17:27

С бутона +1 потребителите ще оценяват резултатите от търсенето

От Георги Георгиев

Google Inc. обяви, че пуска нова функция, която ще позволи на потребителите персонално да одобряват резултатите от търсенето и излизащите страниците и да препоръчват резултатите на своите приятели и познати, предаде Ройтерс.

Специалисти коментират, че с новия бутон, наречен +1, търсачката прави важна стъпка към развиването на социални мрежи за своите продукти пред нарастващата конкуренция от страна на Facebook.

Бутонът ще се появява заедно при показваните от Google резултати от търсенето. Така с едно кликване регистрираните потребители на търсачката могат да оценяват резултатите, да ги изпращат на останалите потребителите и съответно да виждат кои резултати (сайтове) са били оценени от техните приятели.

Новата функция идва близо година, след като Facebook започна да слага специалните "Like” бутони на сайтовете, създавайки по този начин система за персонални препоръки, която според някои анализатори ще конкурира сериозно традиционните търсачки, работещи на базата на алгоритми.

За Google, които генерираха приблизително 29 милиарда долара през изминалата година основно от реклами в резултатите, е от ключово значение да останат основен портал към търсенето на информация в интенет.

От компанията споделят, че +1 препоръките ще се показват и в платените реклами, които компанията показва заедно с резултатите. При вътрешните си тестове Google открили, че включването на препоръки е увеличило нивата на кликване върху рекламите. Компанията ще позволи и на трети сайтове да поставят +1 бутона директно на своите страници.

Google представи социалното търсене още през 2009 г., а през февруари тази година компанията започна да показва специална информация под резултатите, която може да се споделя в Twitter.

За момента компанията не използва бутона +1 като фактор при подреждане на резултатите. Потребителят може само вижда дали негов приятел е препоръчал даден резултат, ако той се е показал на първите места благодарение на сега работещата система за подредба. В Google в момента обсъждат дали ще използват препоръките като фактор в подредбата.

За да използват системата, потребителите трябва да създадат свой профил. Като за начало новата функция е пусната в сряда (30 март) за малка група потребители в САЩ. Очаква се техният брой бързо да нараства.

Водещи

Най-четени