PayPal събира най-голямо доверие при онлайн разплащанията 12.05 | 11:35

Следват марките Visa и MasterCard

От Нели Минчева

PayPal, притежаваната от eBay система за онлайн разплащания, е услугата за плащане в интернет, на която потребителите имат най-голямо доверие в девет големи световни пазара, изследвани от анализаторската компания GfK.

Според нейните експерти
PayPal ще е с основна роля за по-нататъшното развитие на електронната търговия през следващата година, съобщава Ройтерс, уточнявайки, че пълните данни от изследването се очаква да бъдат оповестени по-късно в четвъртък.

Следващите в предпочитанията на пазаруващите онлайн са кредитните карти Visa и MasterCard.

Основният показател в своеобразната класация са изказаните мнения относно надеждността на съхранението на предоставените финансови и лични данни при използването на съответните системи за разплащане в глобалната мрежа.

По-нататък в подреждането са други марки, които вече имат голяма роля в онлайн финансовите операции. Това са Apple (съхраняваща голямо количество данни, генерирани чрез магазина ѝ iTunes), Nokia и Samsung.

Много по-надолу в списъка са различните мобилни оператори, голяма част от които се надяват да диверсифицират източниците си на приходи чрез продажби на услуги NFC (near field communications – позволява безконтактен обмен на данни, използван включително за мобилни разплащания).

"Когато мислим за доверие или сигурност, вероятно се насочваме към марка, която е наоколо от дълго време. В този случай обаче хората дават доверието си на много нова компания", коментира пред Ройтерс анализаторът Райън Гарнър, който е и автор на доклада.

"Докато финансовите брандове са изградили високи нива на доверие, марките от мобилния сегмент като Nokia и Apple и сравнително новите финансови брандове като PayPal имат потенциала да нарушат тази привидно удобна позиция", допълва той.

Заплащането на дребни покупки като вестници или кафе само чрез допиране на телефона до NFC четец е възможно от няколко години. Но досега липсата на инвестиции в необходимата инфраструктура спираше масовото развитие на тази практика.

От тази година обаче все повече компании пускат продукти, които ще работят с NFC. Повечето са смартфони, работещи под Android, но друг пример е и очакваният през лятото Bold BlackBerry на Research in Motion.

Според очакванията на анализаторската компания Juniper Research до 2014 г. поне един от пет смартфона ще има NFC чип за безконтактно плащане, а междувременно операторите се подготвят да пускат услуги за мобилни разплащания след продължителен период на тестове.

Остава да стане ясно дали новите услуги ще успеят бързо да спечелят доверието на потребителите, което за момента не е особено голямо конкретно към мобилните оператори. Данните на GfK по тази тема са събрани чрез анкети сред 8603-ма души във Великобритания, САЩ, Германия, Франция, Испания, Бразилия, Китай, Италия и Южна Корея.

С най-голям ентусиазъм на мобилните разплащания гледат китайците, малко след тях за бразилците. Най-скептични пък са потребителите във Франция.

Водещи

Най-четени