Sony и Panasonic ще правят заедно OLED телевизори? 15.05 | 11:09

Японските компании се стремят да догонят южнокорейските си конкуренти от Samsung и LG

От Георги Георгиев

Японските електронни концерни Sony и Panasonic провеждат разговори за съвместно създаване на технология, която да доведе до масовото производство на следващо поколение телевизори с дисплеи от органични светодиоди (OLED). Това съобщиха във вторник (15 май) пред Reuters информирани източници, пожелали анонимност.

По всичко изглежда, че с този ход японските компании се опитват да догонят конкурентите си от Южна Корея Samsung и LG, които наскоро обявиха, че до края на годината ще пуснат на пазара 55-инчови OLED телевизори. Смята се, че те ще заместят сегашните модели с течни кристали (LCD) и тези с плазмени екрани.

Днес OLED технологията се използва активно при направата на смартфони и таблети от висок клас, които се нуждаят от висококачествени дисплеи. Доскоро обаче съществуваха технически препятствия, които пречеха технологията да се използва в при големите телевизионни екрани.

Сред предимствата на новите OLED телевизори са тяхната дебелина от едва 4 милиметра, ниският разход на енергия и по-качествена картина в сравнение от сегашните варианти. Единственият сериозен недостатък на моделите за момента е високата им цена – те струват около два пъти повече от най-скъпите LCD и плазмени телевизори със същите размери.

Sony е компанията-пионер при създаването на OLED телевизори. През 2007 г. компанията пуска първите модели на цена от 2000 долара, но скоро преустановява производството заради разразилата се световна икономическа криза. Днес Sony продължава да произвежда OLED телевизори за платежоспособни клиенти за по 26 хиляди долара на бройка.

Днес три от основните японски технологични компании, произвеждащи телевизори – Panasonic, Sony и Sharp изживяват най-дълбоката криза в историята си. За изминалата финансова година те отчитат общи загуби в размер на астрономическите 20 млрд. долара. Основни причини са лошото представяне са силната чуждестранна конкуренция, спадът в търсенето на телевизори, скъпата йена и природните бедствия, сполетели Япония и доставчика на компоненти Тайван през 2011 г.

Според анализаторите от IHS Inc. през 2015 г. продажбите на OLED телевизори може да достигнат до 2,1 млн. бройки. За сравнение от началото на годината са били продадени едва 34 хиляди от новите телевизори. Според анализатори единствено успешното създаване на качествени OLED системи на приемлива цена би върнало Sony и Panasonic на световния пазар на телевизори.

Водещи