Unthink - социалната мрежа на недоволните от Facebook 03.11 | 10:58

В Unthink потребителската информация не се продава на рекламодателите

От Елена Кирилова

В интернет пространството се появи нова социална мрежа с името Unthink, която ще освободи потребителите от "шпионажа" на сайтове като Facebook, съобщава Daily Mail.

През първата си седмица сайтът Unthink набра повече от 100 000 потребители макар че още е в бета версия. Той се обяви за алтернатива за хората, които са уморени от шпионажа на данни във Facebook, ненужните промени в дизайна и алчността.

В рекламата на новата социална мрежа ясно се обявява, че е насочена към хора, които не искат да се борят с алчните гиганти и не желаят да живеят под тяхната власт.

Създателите на Unthink се надяват да привлекат всички, които са разочаровани от Facebook, непрестанните промени в него и от натрапчивите "социални реклами".

Неотдавнашно проучване показа, че 86 на сто от потребителите на Facebook твърдят, че мразят последните промени по сайта. Сред тийнейджърите този брой е дори по-висок - 91%.

Главният изпълнителен директор на Unthink, Наташа Дебис, описва Facebook като "място, което изглежда като дворец, но в което потребителите са роби".

Въпреки острата си позиция спрямо другите социални мрежи Unthink работи като комбинация от Google + и Facebook.

Идеята обаче е потребителите да могат да разделят личните и професионалните си контакти, благодарение на различните раздели в сайта.

Когато се регистрира, потебителят получава права и може да си купи собствено пространство. Така той ще има "своя" територия, от която всъщност ще може да печели пари от реклама.

Самото споделяне на връзки е много по-контролирано, защото всеки може да избира кой да вижда всеки отделен пост и да посочва кои марки подкрепя.

Като цяло интерфейсът е много по-сложен от този на Twitter, Facebook или Google +. Това, което привлича хората, е фактът, че потребителската информация не се продава на рекламодателите.

Вместо това, всеки може да избере кой да го спонсорира и да стане адвокат на определена марка в социалната мрежа. Тези, на които идеята не им допада, могат да си отдъхнат, защото услугата не е задължителна за ползване.

Водещи