iOS и Android застрашават бизнеса с игри на Sony и Nintendo 17.08 | 11:16

Мобилните платформи на Google и Apple „крадат“ потребителите на портативните японски конзоли

От Георги Георгиев

Защо да харчите пари за мобилна игрална платформа, след като можете да играете на множество висококачествени игри през таблета си? Това е въпросът, на който японските производители на портативни игрови конзоли Sony и Nintendo трябва да отговорят, ако искат да оцелеят във времена, в които таблетите под Android и iOS станаха достатъчно мощни, че да подкарват високачествени заглавия като Infinity Blade.

Най-новото проучване на анализаторите от Flurry Analytics показва, че за миналата година мобилните устройства, работещи под двете популярни платформи, са обхващали пазарен дял от 58% от приходите от мобилни игри в САЩ. По същото време дялът на конзолите  PlayStation Vita на Sony и 3DS на Nintendo e бил 36%. За сравнение през 2009 г. Само дялът на Nintendo e бил 70% от общите приходи, информира сп. Fortune.

"Вярваме, че предпочитанията на потребителите по отношение на мобилните игри може решително да се променят предвид факта, че качеството на игрите (под смартфони и таблети) е подобно, ако не и по-добро (от това на конзолите) и първите имат предимството, че могат да бъдат играни навсякъде и по всяко време", коментира анализаторът от Cowen Дъг Крюц.

Водещи

Най-четени