Бизнес социалната мрежа Viadeo отлага планове за излизане на борсата 16.05 | 16:58
В момента в процес на листване е основният конкурент на сайта - LinkedIn
Втората най-популярна в света бизнес социална мрежа Viadeo, след LinkedIn, обяви, че се отказва от плановете си за първично публично предлагане (IPO).
Вместо това компанията ще предпочете да се фокусира върху растежа си на развиващите се пазари, казва нейният изпълнителен директор, цитиран от Ройтерс.
Базираната във Франция компания подготвяше IPO в Европа, САЩ и Хонконг в опит да улови текущата вълна на инвеститорски интерес към млади технологични групи. Повишеният инвеститорски интерес през последните месеци изстреля оценките на тези компании скоростно нагоре.
Основният конкурент на Viadeo LinkedIn в момента е по средата на процес по листването на част от капитала си на Уолстрийт и се надява да привлече 150 милиона долара. Целта ѝ е с тях да подпомогне по-нататъшното си продуктово разрастване, а също и бъдещи назначения и придобивания.
След 18 до 24 месеца Viadeo планира да преразгледа възможността за публично предлагане.
"Към нас беше проявен страхотен интерес от страна на банкери, частни инвеститори и търговци", коментира главният изпълнителен директор Дан Серфати. "Но преценихме, че основите ни са достатъчно стабилни, за да можем да изчакаме с публичното предлагане и вместо това решихме да се фокусираме върху ръста си на развиващите се пазари, най-вече Азия и Латинска Америка", допълва той.
Viadeo, която в момента има 35 милиона регистрирани потребители, се стреми да задмине конкурента си LinkedIn, като създаде международна мрежа и привлече потребители от Европа, Китай, Индия и Латинска Америка.
Професионалната социална мрежа LinkedIn в момента е фокусирана основно върху американския пазар и има повече от 100 милиона потребители.
Определеният ценови диапазон в IPO-то ѝ оценява групата на 3 милиарда долара, или около 12 пъти нейните продажби за 2010 г. За сравнение, и Google, и Yahoo в момента са оценени от пазара на съответно 6 и 3,5 пъти продажбите си за миналата година.
Бизнес моделът и на LinkedIn и на Viadeo е фокусиран върху първоначален безплатен достъп за потребителите, които могат да публикуват данни за своя професионален опит, като впоследствие се предлага платен достъп за "премиум" потребители. Друга част от приходите на тези сайтове се генерират от продажбата на реклама.
Водещи
-
Нерадостна прогноза за трудовите възнаграждения у нас през 2026 г.
Заплатите в България ще продължат да се повишават, но със значително по-бавен темп през...
23.11 | 18:00
-
Фон дер Лайен за мирния план за Украйна: Да включва още влизане в ЕС и НАТО
Тя призова "централната“ роля на Европейския съюз да бъде "напълно призната
23.11 | 17:00
Най-четени
-
ОИК-Варна не е разгледала сигналите за отстраняване на Коцев - той остава кмет, засега
"Победа за варненци!", заявиха от ПП, обявявайки, че заседанието на комисият е приключило
23.11 | 13:00
-
Нерадостна прогноза за трудовите възнаграждения у нас през 2026 г.
Заплатите в България ще продължат да се повишават, но със значително по-бавен темп през...
23.11 | 18:00
-
Жена обра касата на църква пред детето си
Кадри от деянието бяха публикувани в социалните мрежи и предизвикаха вълна от възмущение
23.11 | 12:20
-
Атанас Зафиров: Няма място за безцелни промени между двете четения на бюджета
По темата "Лукойл" вицепремиерът и лидер на БСП подчерта, че се е избегнала сериозна кризисна...
23.11 | 14:30