Бизнес социалната мрежа Viadeo отлага планове за излизане на борсата 16.05 | 16:58
В момента в процес на листване е основният конкурент на сайта - LinkedIn

Втората най-популярна в света бизнес социална мрежа Viadeo, след LinkedIn, обяви, че се отказва от плановете си за първично публично предлагане (IPO).
Вместо това компанията ще предпочете да се фокусира върху растежа си на развиващите се пазари, казва нейният изпълнителен директор, цитиран от Ройтерс.
Базираната във Франция компания подготвяше IPO в Европа, САЩ и Хонконг в опит да улови текущата вълна на инвеститорски интерес към млади технологични групи. Повишеният инвеститорски интерес през последните месеци изстреля оценките на тези компании скоростно нагоре.
Основният конкурент на Viadeo LinkedIn в момента е по средата на процес по листването на част от капитала си на Уолстрийт и се надява да привлече 150 милиона долара. Целта ѝ е с тях да подпомогне по-нататъшното си продуктово разрастване, а също и бъдещи назначения и придобивания.
След 18 до 24 месеца Viadeo планира да преразгледа възможността за публично предлагане.
"Към нас беше проявен страхотен интерес от страна на банкери, частни инвеститори и търговци", коментира главният изпълнителен директор Дан Серфати. "Но преценихме, че основите ни са достатъчно стабилни, за да можем да изчакаме с публичното предлагане и вместо това решихме да се фокусираме върху ръста си на развиващите се пазари, най-вече Азия и Латинска Америка", допълва той.
Viadeo, която в момента има 35 милиона регистрирани потребители, се стреми да задмине конкурента си LinkedIn, като създаде международна мрежа и привлече потребители от Европа, Китай, Индия и Латинска Америка.
Професионалната социална мрежа LinkedIn в момента е фокусирана основно върху американския пазар и има повече от 100 милиона потребители.
Определеният ценови диапазон в IPO-то ѝ оценява групата на 3 милиарда долара, или около 12 пъти нейните продажби за 2010 г. За сравнение, и Google, и Yahoo в момента са оценени от пазара на съответно 6 и 3,5 пъти продажбите си за миналата година.
Бизнес моделът и на LinkedIn и на Viadeo е фокусиран върху първоначален безплатен достъп за потребителите, които могат да публикуват данни за своя професионален опит, като впоследствие се предлага платен достъп за "премиум" потребители. Друга част от приходите на тези сайтове се генерират от продажбата на реклама.
Водещи
-
НАП проверява нередности при цените и касовите бележки
Ако установите и видите нередности, подавайте сигнали към НАП
16.09 | 17:40
-
Испания ще бойкотира следващото издание на Евровизия, ако Израел вземе участие
Макар и други европейски страни да са заплашвали да се оттеглят от конкурса, Испания е първата...
16.09 | 17:20
-
От днес са отворени данните за градския транспорт на София
Приложения и сайтове вече ще могат да показват в реално време след колко минути идва...
16.09 | 17:02
-
Ердоган сравни Нетаняху с Адолф Хитлер
Ердоган изрази надежда, че "фронтът на човечеството ще получи по-широка подкрепа" за Палестина...
16.09 | 16:45
Най-четени
-
Депутатът от ПП-ДБ Ивайло Мирчев отправи остри критики към Делян Пеевски
Критики към стила на управление
16.09 | 10:45
-
МОН подготвя нормативна уредба за езикова интеграция на ученици
Децата от малцинствените групи, които не разбират или слабо владеят български език от...
16.09 | 13:15
-
Желязков свиква първо заседание на Националния борд по водите в изпълнение на решението на Народното събрание
Целта на Националния борд по водите е да координира действията за преодоляване на водната...
16.09 | 09:45
-
Столичното дружество "Топлофикация София" потъва в още по-дълбока финансова криза
Веригата на задълженията продължава, тъй като "Булгаргаз" на свой ред дължи на...
16.09 | 10:59