Д. Бошнакова: Преди интернет всичко бе по-ограничено и репутацията трудно прекосяваше света 02.03 | 10:50

В разговор за бъдещото ѝ участие на семинара „Интернет маркетинг с нулев бюджет“

От Нели Минчева

Доцент д-р Десислава Бошнакова е преподавател по ПР в департамент "Масови комуникации” на НБУ и зам.-ректор по международна дейност и ПР, основател и управител на ROI Communication – фирма, специализирана в сферата на ПР, специалните събития и издаването на специализирана литература.

В началото на своята кариера прекарва няколко години в полет, като стюардеса. Работила е като журналист, редактор в печатни и електронни медии. Била е гост-лектор в университети в САЩ, Финландия, Гърция. В свободното си време обича да снима и да чете книги.

Тя ще е един от лекторите на предстоящия през април семинар "Интернет маркетинг с нулев бюджет"който ще се проведе с медийното партньорство на iNews.

- Какво е интернет маркетинг според Вас? Какви са предимствата и недостатъците му?

Най-просто казано маркетинг в интернет. Шегувам се, разбира се. Не мисля, че маркетингът сам по себе си е различен като същност в зависимост кой канал за комуникация се използва. Предимствата са ясни - това е средата, където все повече хора се събират и то много често в търсене на най-добрата сделка.

Не бих искала да говоря за недостатъци, а по-скоро за предизвикателства - в новата среда всяка компания трябва да бъде готова да се наслади на симпатията, но и да приеме критиките. А това е голяма предизвикателство, наистина.

- Кои са най-ефективните интернет маркетинг канали за Вас?

Според мен във и извън интернет най-ефективният канал си остава поддържането на добрата репутация. Тя се гради трудно, нужно е време, а може само с един недомислен коментар или пост да унищожиш граденото с години. Доброто име ви прави по-ефективни навсякъде.

- Каква стратегия бихте препоръчали на непрофесионалисти, които започват да се занимават с интернет маркетинг, за да популяризират бизнеса си?

Да не се сравняват с най-големите и да не искат всички хора за свои клиенти. Да се фокусират върху правилните хора, да станат приятели с тях и успехът сам ще дойда. Но трябва да имат и търпение. 

- Бихте ли споделили за какво ще говорите на семинара "Интернет маркетинг с нулев бюджет”?

Ще говоря за онлайн репутацията, която на практика се гради със или без участието на човека, компанията, организацията. Но е по-добре да е със, отколкото без. За това колко е важно как ви представя Google, защото това е, което ще прочетат хората за вас.

- Бихте ли ни разказали нещо интересно за себе си и работата си? Какво Ви предстои тази година?

Интересните неща не спират. Предстои да издадем много страхотни книги, да си свърша добре работата като зам.-ректор по международна дейност и ПР на НБУ в една доста трудна за всички година и заедно с екипа на ROI Communication да направим още една крачка напред в развитието на агенцията. И, разбира се, да се сприятеляваме с много нови и готини хора.

- И за финал...

Казват, че репутацията е като сянката - не можеш да избягаш от нея. Това е и причината толкова много да се говори за нея. Но преди появата на интернет всичко бе по-ограничено и репутацията трудно прекосяваше света. Днес репутацията лети дори преди нас и, ако не се грижим за нея, рискуваме да загубим най-ценния си актив.

Водещи

Най-четени